برنامه های حکمای یهود برای تسخیر جهان2 - روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :61
کل بازدید :709215
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/1/10
8:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

در پست قبل، مقدمه ای از پروتکلهای زعمای یهود، بیان کردیم، آنچه اکنون می خوانید، خلاصه ای از متن کامل پروتکلهاست، برگرفته از کتاب "جنایت جهانی" اثر استاد شمس الدین رحمانی. خواندن این پروتکلها و تأمل در آنها، همراه با تطبیقات موردی حوادث این عصر و قرن گذشته، شکی در انتساب صحیح این پروتکلها به صهیونیسم جهانی نمی گذارد. در ضمن توصیه اکید بر مطالعه متن زیر و نشر آن به منظور لرزاندن پایه های این رژیم منحوس، همینجا از شما به علت طولانی بودن آن، معذرت خواهی می کنیم.
پروتکل1
خواه دولتها در اثر ضعف داخلی متلاشی شوند و خواه در اثر چیرگی دشمنان خارجی از بین بروند، سرانجام زیر نفوذ ما قرار خواهند گرفت. زیرا سرمایه که به مثابه ریسمان محکمی است، در دست ماست.
میان سیاست و اخلاق هیچگونه وجه اشتراکی نیست. آنهایی که می خواهند گام در وادی سیاست بگذارند، باید هم نیرنگباز باشند و هم بتوانند دیگران را متقاعد کنند. به اعتقاد ما، حقّ، یعنی اعمال زور.
در شرایط کنونی(اواخر قرن19) که تمام قدرتهای جهانی دارای پایه های لرزانی هستند، قدرت سیاسی ما دارای پایه های استواری است. زیرا وجود آن محسوس نیست. زمانی قدرت ما تجلی خواهد کرد که هیچگونه خطری آن را تهدید نکند. ما باید در طرحهای خود، بیشتر به ضروریات فکر کنیم تا به اخلاقیات و بیشتر به هدفها توجه داشته باشیم تا به وسیله ها.
تنها به یاری یک فرمانروای مستبد و سختگیر می توانیم طرحهایی را که در پیش داریم، به مرحله اجرا گذاریم. بدون وجود یک حکومت مطلقه مستبد، تمدن نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. توده مردم وحشی هستند و توحش خود را در هر موقعیتی نشان می دهند.
اعتیاد به الکل و افراط در نوشیدن نوشابه سکر آور، مشکلی است که پس از اعطای آزادی، در میان غیر یهودیان رواج پیدا می کند. مردم غیر یهودی از همان آغاز جوانی به وسیله عوامل ما، بی بند و بار و بدون اخلاق بار می آیند. عوامل ما عبارتند از معلمان سر خانه، خدمتکاران، منشی ها و زنانی که در خانه ثروتمندان بچه داری می کنند. به کمک زنان یهودی، مردان غیر یهودی را در عشرتکده ها و محلهای عیاشی به فساد اخلاقی می کشانیم و آنها را از جاده عفت و پاکدامنی منحرف می سازیم.
زمانی که غیر یهودیان مانع رسیدن ما به هدفهایمان باشند، باید فساد، خیانت و رشوه خواری را رواج دهیم. اگر چپاول کردن اموال مردم، منجر به تسلیم شدن آنها در برابر حکومت ما بشود، نباید در انجام این کار، تردیدی به خود راه بدهیم.
ما، نخستین قومی بودیم که ندای آزادی، برابری و برادری را سر دادیم. این کلمات بعدها به وسیله غیر یهودیان، احمقانه و طوطی وار تکرار شدند. دانشمندان غیر یهود متوجه نمی شوند که افراد، دارای استعدادها، قابلیتها و شخصیتهای متفاوتی هستند. آنها باور نمی کنند که توده مردم، کور و نا آگاه است. آنان باور نمی کنند که کسی که از میان توده مردم برخیزد، نمی تواند رهبر شود. آنها نمی پذیرند که استعداد رهبری، در میان یک تبار، از پدر به فرزند، منتقل می شود. یادآور می شویم که دانش و ثروت دو شرط اساسی باری تشکیل اشرافیت هستند. ثروت را در اختیار داریم و دانش رهبری را هم حکمای پیشین ما برای ما فراهم آورده اند.
اگر در رابطه هایمان، دست روی حساس ترین عصب ذهن آدمیان بگذاریم، خیلی زود به پیروزی خواهیم رسید. این اعصاب حساس ذهن آدمی عبارت اند از: زراندوزی، مال پرستی و تنوع طلبی در ارضای نیازهای مادی. هر یک از این خواسته ها، به تنهایی می تواند آدمی را تسلیم ما بکند.
پروتکل2
حقوقی به نام حقوق بین الملل وضع خواهیم کرد که جایگزین حقوق ملی کشورها شده و ناظر بر روابط بین الملل باشد.
دقت کنید که ما چگونه موفق شدیم داروینیسم، مارکسیسم و نیچه ایسم را بال و پر بدهیم. صهیونیستها بایدبه سادگی به اهمیت نقش ویرانگر نظریه های بالا روی ذهن و اندیشه غیر یهودیان پی ببرند.
برای آن که بتوانیم از مطلبوعات در جهت خواسته های خود استفاده کنیم، باید در بین مردم نارضایتی ایجاد نماییم و سپس از طریق مطبوعات نارضایتی ها را منعکس سازیم. خوشبختانه این وسیله، به دست ما افتاده است و ما می توانیم از طریق مطبوعات، اعمال نفوذ کنیم. جای بسی خوشبختی است که ما علاوه بر مطبوعات، طلا را هم در اختیار داریم.
پروتکل3
این ما هستیم که میان رهبر و توده مردم شکاف عمیقی ایجاد کرده ایم و قدرت را از هر دو سلب نموده و هر دو را، چون کور و عصا از هم جدا ساخته ایم. احزاب گوناگون به وجود می آوریم و آنها را رو در روی هم قرار می دهیم.
ما، بر روی صحنه، نقش حامی و کارگر را بازی می کنیم و بدین سان زیر شعار همکاری، برابری و تحت شعار اشتراک مساعی جهانی و نیز مطابق اصول فراماسونری خویش، کارگران را به صف نیروهای جنگجوی خویش یعنی سوسیالیسم، آنارشیم و کمونیسم می کشانیم.
ما به مرگ و میر و کشتار غیر یهودیان فکر می کنیم.
به عبارت دیگر، قدرت ما در گرو کاهش مواد غذایی و ضعف جسمانی کارگر می باشد. در میان توده مردم، حسد، نفرت و زیاده خواهی ایجاد می کنیم تا از خشم مردم استفاده کرده و همه موانعی را که بر سر راهمان قرار دارند، با دستهای آنها ریشه کن سازیم.
از دیر باز تاکنون، ما بشر را از قید و بندهای فراوانی رهایی بخشیده ایم و در آینده نیز او را راهنما خواهیم شد. تا سر انجام در برابر پادشاهی که خون قوم بنی اسرائیل در رگهایش جریان دارد، سر تعظیم فرود آورده و به حکومتی که ما برای جهان تدارک می بینیم، تسلیم شود.
پروتکل4
چه کسی می تواند با یک قدرت نامحسوس در افتد و آن را واژگون سازد؟ این ما هستیم که چنین قدرت نا محسوسی داریم. اگر چه فراماسونرهای غیر یهودی کورکورانه در خدمت ما هستند و برای مقاصد ما کار می کنند، اما برنامه های ما همچنان برای آنها و دیگران ناشناخته و اسرار آمیز باقی خواهد ماند.
اگر آزادی بر خداپرستی مبتنی باشد، با برادری، انسان دوستی و برابری پیوندی داشته، برای جامعه بی زیان باشد، به رفاه عمومی لطمه ای وارد نسازد و در اقتصاد هم جایی برای خود پیدا کند، بر ما لازم است که هم احترام به آزادی و هم اعتقاد به خدا را در میان مردم غیر یهود از بین ببریم و نیازهای مادی را جایگزین این گونه اعتقادات سازیم. اما اگر اعتقاد به خدا موجب می شود که ما بر مردم حکومت کنیم، در این صورت باید به تبلیغ دین بپردازیم و با راهنمایی مردان روحانی، مردم را به تسلیم وا داریم.
برای آن که بتوانیم قدرت اندیشیدن را زا مردم غیر یهود سلب کنیم، باید آنها را متوجه صنعت و تجارت کنیم. سرگرم شدن آنها به داد و ستد و اندیشیدن به منفعت باعث می شود که دشمن مشترکشان را فراموش کنند.
پروتکل5
احتمال می رود که برای مدت زمانی معین، غیر یهودیان در سراسر دنیا با هم سازش کنند و این سازش، امنیت ما را به خطر اندازد. ولی از این خطر، جان سالم به در خواهیم برد. زیرا اختلافات موجود میان آنها بسیار وسیع و ریشه دار است و آنها به این زودیها جرأت چنین سازشی را پیدا نخواهند کرد. ما طوری مردم را به جان هم انداخته ایم که همه به همدیگر بد گمان اند. نفرت مردم از یکدیگر به خاطر تعصبات مذهبی و نژادی که در طول بیست قرن گذشته تبلور یافته است، اجازه نخواهد داد که مردم به این سادگی با یکدیگر آشتی کنند. به همین دلیل اگر ملتی بخواهد اسلحه اش را علیه ما بردارد، دولتی پشتیبان خود نخواهد یافت.
ما قومی هستیم که به وسیله خدا برگزیده شده ایم تا فرمانروای مردم سراسر جهان باشیم. خداوند به قوم ما هوش و ذکاوت عطا کرده است. ما کفایت و لیاقت آن را داریم که مسؤولیت رهبری جهان را به انجام برسانیم. هدف اساسی مدیران ما این است که قدرت فکر کردن مردم را تضعیف کرده تا افکار آنها از اندیشیدن به مسائل اساسی، منحرف و متوجه مسائل کم اهمیت شده و فرصت مقاومت کردن در برابر ما را نداشته باشند.
ما باید تعلیم و تربیت غیر یهودیان را در جهتی سوق دهیم که قوه ابتکار از دانش آموزان گرفته شود و نطفه خلاقیت در ذهن آنها خفه گردد.
پروتکل6
آنچه ما می خواهیم این است که هم ماحصل کار کارگر و هم بازده زمین، هر دو به چنگال صنعت بیفتد و بدین سان تمام پولهای جهان نزد ما ذخیره شود و غیر یهودیان طبقه کارگر و زحمتکش جامعه را تشکیل بدهند و بدون قید و شرط تسلیم ما شوند.
برای آن که بتوانیم صنعت غیر یهودیان را به کلی نابود کنیم، علاوه بر انحصار طلبی، تجمّل پرستی را رایج می کنیم و نیازهای کاذب مردم را افزایش می دهیم.
پروتکل7
برای آن که بتوانیم هدفهایمان را که قبلا درباره آنها بحث کردیم هر چه زودتر عملی سازیم، می باید میزان تولید جنگ افزارها و نیز شماره نظامیان و پلیس را افزایش دهیم.
اگر کشوری بخواهد با ما مخالفت کند، ما باید به قدری قوی باشیم که حتی همسایگان کشور مخالف را نیز تهدید به جنگ کنیم. اگر همسایگانن نیز، همراه کشور مخالف علیه ما متحد شوند، آنگاه ما باید آنها را به یک جنگ جهانی تهدید کنیم.
پروتکل8
دولت ما، تمام اقتصاد دانان جهان را به خدمت خود در می آورد. به علاوه، آموزش اصول و مبانی اقتصاد به صهیونیستها، نشانگر اهمیتی است که ما برای علم اقتصاد قائلیم. دولت ما از مشورت بانکداران، صاحبان صنایع، سرمایه داران و میلیونرها برخوردار خواهد بود و همه چیز به زبان ارقام و اعداد بیان خواهد شد.
پروتکل9
امروز اگر دولتی علیه ما اعتراض کند، حتی اگر مبارزه ضد یهودی را شروع کندف این مبارزه لازم و ضروری به نظر می رسد. زیرا نسل آینده ی ما را آماده کارزار می کند. هیچگونه محدودیتی برای حوزه فعالیت ما وجود ندارد.
به زودی کشتار وحشیانه خود را آغاز می کنیم. ما صرفا بر اساس زور به فرمانروایی خویش ادامه می دهیم. زیرا همچون یگانه حزب حاکم، تمام نیروها مغلوب و مطیع ما می شوند. حربه های نامحدود ما عبارت اند از: حریصانه سوزاندن آدمیان، بی رحمانه انتقام گرفتن و سرسختانه کینه توزی کردن.
ما جوانان مسیحی ( و به طور کلی غیر یهودیان) را در دریایی از افکار شاعرانه غرق می کنیم و آنها را بر اساس تئوری ها و اصولی که غلط می پنداریم، تربیت می کنیم تا بتوانیم آنان را به فساد بکشانیم.
ممکن است بگویید که اگر غیر یهودیان از نقشه و طرح ما آگاه شوند علیه ما مسلح می گردند و ستیزی بزرگ علیه ما آغاز خواهند کرد. ولی ما قبل از وقوع چنین حادثه ای چاره اندیشی خواهیم کرد و مانوری خواهیم داد که پشت هر انسان پر جرأتی را بلرزاند و آن چاره این است که در زیر زمین شهرهای بزرگ و پایتخت کشورهای اروپایی، دالانهای عظیمی حفر می کنیم تا موقع احساس خطر، شهرها را منفجر سازیم.
پروتکل10
وظیفه قوم ما، پیاده کردن برنامه هایی است که قبلا آنها را طراحی کرده ایم. لذا برای ما ضروری است که پیش از هر چیز به پرورش خویش بپردازیم و طوری بار می آییم که روحیه بی پروایی، گستاخی و زورگویی، با شخصیتمان عجین شود. به مردم القا می کنیم که خودِ افراد دارای اعتبار و اهمیت هستند. اهمیت خانواده و نقش تربیتی آن را در بین غیر یهودیان از بین می بریم و اجازه اظهار وجود به کسی نمی دهیم. زیرا توده مردم باید صرفا به وسیله ما اداره شوند.
برای آن که آرزوی استقرار حکومت مطلقه قوم خود را در دل همه مردم جهان ایجاد کنیم، لازم است که رابطه مردم را با دولتهایشان تیره کنیم؛ به طوری که مردم، بر اثر اختلاف عقیده، گرسنگی، بیماری و کشمکش به تنگ آیند و جز به رهایی از دست دولتهایشان و پناه بردن به حکومت نجات بخش ما، به چیز دیگری نیندیشند. اگر در راه رسیدن به هدفهایی که در پیش داریم، کوشا نباشیم و به ملل دنیا یک لحظه فرصت نفس کشیدن بدهیم، به سختی می توانیم به هدفهایمان برسیم.
پروتکل11
غیر یهودیان گله گوسفندند و ما گرگهای این گله هستیم. شما می دانید وقتی گرگ به گله می زند، چه اتفاقی می افتد!
چرا غیر یهودیان به مفهوم واقعی آنچه ما به ذهنشان فرو می کنیم توجه نمی کنند؟ چرا قوم پراکنده ما برای رسیدن به هدفهایشان به جای راه راست، این همه پیچ و خم طی می کنند؟ دلیلش آن است که ما کارهایمان را به وسیله سازمانهای فراماسونری که ناشناخته اند انجام می دهیم و کوشش می کنیم هدفهایمان، گمان و سوء ظن بر نیانگیزد و این گله غیر یهودی، به فراماسونری ما بپیوندد و به چشم رفقای خود خاک بپاشد.
ما یهودیان، قوم برگزیده خداوند هستیم و پراکندگیمان در سراسر جهان از عنایت اوست. پراکندگی ما در چشم همگان نوعی ضعف به شمار می رود در حالی که این خود نوعی قدرت برای ماست. زیرا اکنون ما در آستانه فرمانروایی بر سراسر جهان گرفته ایم.
پروتکل12
مطبوعات نخواهند توانست بدون اطلاع ما کمترین خبری در اختیار مردم بگذارند. البته در زمان حاضر، ما تا حدودی به چنین هدفهایی رسیده ایم. زیرا تمام کانونهای خبری جهان، اطلاعات خود را از چند مرکز خبری محدود دریافت می کنند و این مراکز هم که در آینده ای نزدیک، تماما به دست ما خواهند افتاد. هر چه را ما به آنها دیکته کنیم در سراسر جهان پخش می کنند. اگر تدابیری را که در مورد مطبوعات اندیشیده ایم به مرحله اجرا در آوریم، ذهن و فکر غیر یهودیان به تسخیر در می آیند و آنان وقایع جهان را از پشت عینکهای رنگینی که ما به چشم آنها می گذاریم، می نگرند.
پروتکل13
اصولا غیر یهودیان افراد کوته فکری هستند که از فهم پیش پا افتاده ترین مسائل سیاسی عاجزند. غرض ما از جلب افکار توده مردم، فقط تسهیل کار خود ماست.
برای آن که امر بر مردم مشتبه شود و ندانند که درباره چه موضوعی بحث می کنند، فکر آنها را به مسائلی چون تفریح، سرگرمی، رفتن به کاخ مردم (peoples palaces) و... جلب می کنیم و در همین اثنا مطبوعات را وا می داریم که به مسائلی چون رقابت ها و مسابقات هنری و ورزشی بپردازند. بدون شک پرداختن به این گونه مسائل، آنها را از مسائل بنیادین دور و منحرف می کند و سرانجام به تکرار همان چیزهایی می پردازند که ما می خواهیم؛ و بدین سان به فکر آنها جهت می دهیم و می توانیم به همکاریشان اعتماد کنیم.
ما باید آن قدر غیر یهودیان را به مسائلی چون پیشرفت سرگرم کنیم تا سرانجام از فهم هر مسأله ای اظهار عجز کنند. کلمه پیشرفت مانند یک عقیده سفسطه آمیز، حقیقت را لوث می کند و این موضوع را کسی جز ما قوم برگزیده خدا، نمی تواند درک کند.
پروتکل14
هنگامی که حکومت شاهنشاهی ما آغاز شد، همه ادیان باید از بین بروند به جز دین ما که همانا اعتقاد به خدای یگانه است. بی شک سرنوشت قوم ما به عنوان قومی برگزیده، با وجود خدا گره خورده است و هم اوست که تقدیر کار جهانیان را با سرنوشت ما پیوند داده است. لذا ریشه هر گونه عقیده ای باید از بیخ و بن کنده شود. حتی اگر این کار به انکار وجود خدا بیانجامد که ما امروزه شاهد آن ایم. فیلسوفان ما نارسایی های عقاید و مذاهب غیر یهودیان را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. اما کسی نباید اعتقادات واقعی مذهب ما را مورد بررسی قرار دهد.(1) زیرا هیچکس جز خودمان نباید از دین ما سر در بیاورد. وانگهی افراد قوم خودمان حق برملا کردن اسرار دین را نخواهند داشت.
در کشورهای پیشرفته و مترقی، ادبیاتی نامفهوم و مستهجن رواج می دهیم و تا مدتی پس از به قدرت رسیدنمان اجازه می دهیم که این سبک ادبیات به حیات خود ادامه دهد تا بتوانیم بدین وسیله در برابر سخنرانی ها و برنامه های حزبی خودمان، نوعی آرامش در مردم ایجاد کنیم.
پروتکل15
لژهای فراماسونری آزادی را، در تمام کشورهای جهان ایجاد می کنیم و سپس تمام آنهایی را که در زمینه فعالیتهای اجتماعی مشهور باشند، به این لژها جلب می کنیم. زیرا در این لژها می توانیم عوامل جاسوسی و نیز عواملی را که می توانند روی دیگران اثر بگذارند پیدا کنیم.
طبیعی است غیر یهودیان از ماهیت واقعی کار لژها سر در نخواهند آورد. غیر یهودیان بدون کنجکاوی، عضویت لژها را می پذیرند. عده ای از آنها بخاطر استفاده های مالی و بعضی هم به خاطر رسیدن به موقعیت، شهرت، و نیز مورد ستایش واقع شدن. ما هم در برآوردن این گونه خواسته ها بسیار بخشنده ایم.
به راستی، چقدر حکمای قوم ما در روزگاران گذشته، آینده نگر و دور اندیش بوده اند که می گفتند برای رسیدن به هدفهای مهم، باید از هر وسیله ای استفاده کرد. آنهایی را که مانع انجام برنامه های ما می شوند، بهتر است که مرگشان را جلو بیندازیم و نابودشان کنیم.
میان قوم ما و غیر یهودیان، تفاوتهای قابل توجهی از لحاظ استعدادها و توانایی ها وجود دارد و همین امر موجب شده است که قوم برگزیده ی ما، از بالاترین میزان انسانیت برخوردار باشد و از غیریهودیان متمایز گردد. طبیعت خودش از قبل مقدر کرده است که ما جهانیان را هدایت کنیم و بر آنها حکمفرما باشیم.
ما، در همه موارد مستبد خواهیم بود و این استبداد، معقول و منطقی به نظر خواهد رسید. تمام اوامر و مقررات ما مورد احترام بوده و بدون چون و چرا به اجرا در خواهد آمد. هر گونه شکایتی از سوی ملّت نادیده گرفته می شود. وضعی پیش می آوریم که ریشه همه نارضایتی ها از بیخ و بن کنده شود. به علاوه، برای آن که چشم همه را بترسانیم، به اعمال مجازاتهای سنگین دست می زنیم.
به مردم این فکر را القا می کنیم که اگر بخواهند در صلح و آرامش به سر ببرند، باید فرمانروای ما را حامی و سرپرست خود بدانند و لب به ستایش اغراق آمیز وی بگشایند.
پروتکل16
ما باید مطالب و مواردی را وارد نظامهای آموزشی غیر یهودیان کنیم که نظم و انسجام را از سیستمهای آموزشی آنان بگیرد و اوضاع در هم و برهمی به وجود بیاورد. اما هنگامی که خودمان به قدرت رسیدیم، تمام مواد و مطالبی را که بی نظمی به بار می آورند و دانش آموزان را به نافرمانی وا می دارند، از دروس دانشگاهها حذف می کنیم.
از آنجا که قرنها تجربه به ما آموخته است که عقاید (Ideas) در زندگی و هدایت انسانها، نقش بسیار مهمی داشته و این عقاید از طریق تربیت به مردم القا می شود، لذا ما باید افکار نو و مستقل را چون گذشته به انحصار خویش در آوریم.
روش مهار کردن فکر، هم اکنون در دست بررسی و مطالعه است. این کار را به وسیله سیستمی که به سیستم دروس عینی ( lessons) معروف است انجام می دهیم، که هدف آن مبدل کردن غیر یهودیان به آدمهایی بی فکر و مطیع است که منتظر اند دیگران برایشان فکر کنند و عقایدشان را شکل بدهند.
پروتکل17
از مدتها قبل کوشیده ایم که اعتبار کشیشان را در میان مسیحیان از بین ببریم و به مأموریت آنها بر روی زمین که ممکن است هنوز هم مانع بزرگی بر سر راه ما باشد، خاتمه دهیم. البته روز به روز از تأثیر آنها کاسته می شود و اکنون آزادی عقیده در همه جا اعلام گردیده است. پادشاه صهیونیستها، پاپ واقعی جهان و رئیس کلیسای بین المللی خواهد بود.
پروتکل18
کسانی که در زمینه مسائل سیاسی مرتکب جرم شوند، باید انگیزه آنها را جویا شویم. زیرا هیچکس نباید دخالت در مسائل سیاسی را حق خود بداند.
پروتکل19
برای آن که قهرمان گرایی در زمینه سیاست را متلاشی کنیم، دخالت در امور و سیاست را در ردیف دزدی، قتل و زشت ترین انواع جرائم قرار می دهیم و ذهن مردم را نسبت به مفهوم این نوع جرم آشفته و مشوب می کنیم و هر گونه اهانت و تحقیری را به این نوع جرم روا می داریم.
پروتکل20
در نظام حکومتی ما، شاه قانونا مالک همه اموال دولت است. ثروتمندان باید بدانند که وظیفه آنان ایجاب می کند که قسمتی از دارایی خود را در اختیار دولت بگذارند. زیرا دولت مالکیت باقی ثروتشان را محترم شمرده و شرافتمندانه سود بردن آنها را تضمین می کند.
ما امروز وصول مالیات بر اموال را موجه می دانیم. زیرا مشکلات و تنگناهای زیادی برای دولتهای غیر یهود به وجود می آورد.
کسانی که از منابع مالی دولت استفاده می کنند باید به صف خدمتگزاران دولت در آیند. در غیر این صورت باید صرفا از طریق کار، کسب مال کنند.
تا زمانی که وامهای داخلی ( داخل کشور) رایج بود، غیر یهودیان فقط پول فقرا را به جیب ثروتمندان می ریختند. اما از وقتی که ما وامهای خارجی را مرسوم ساختیم، ثروت ملتها به سوی ما سرازیر گشته و آنها شروع به پرداخت باج به ما کردند.
غیر یهودیان بی آن که بیاندیشند، از ما وام می گیرند و علاوه بر سرمایه، مبلغی هم به عنوان بهره وام باز پرداخت می کنند. این عمل به وضوح عقب ماندگی ذهن و کوتاهی فکر آنها را نشان می دهد. چه راهی ساده تر از این که آنها پول مورد نیاز دولت را از ملت بگیرند؟ یکی از نشانه های ذکاوت و هوش قوم برگزیده ما این است که مسأله وامها را به نحوی به غیر یهودیان عرضه کرده ایم که آنها فکر می کنند وام گرفتن، امتیازات فراوانی برایشان در بر دارد.
مطمئنا احتیاجی نیست که بیش از این استدلال کنیم که خداوند مقدر کرده است تا ما بر جهانیان فرمانروا باشیم.
مطمئنا احتیاجی نیست که ثابت کنیم تمام بدی ها را که مرتکب شده ایم، همگی وسیله هایی بوده اند که برای رسیدن به هدفمان که همانا رفاه واقعی و برقراری نظم است از آنها کمک گرفته ایم. قدرت شکوهمند ما قادر است که حکومت را به دست گیرد و بشر را هدایت کند. کارها سخن سرایی و سر هم کردن کلمات نامفهوم نیست. قدرت ما به گونه ای است که هر کس را وا می دارد تا با احترامی توأم با ترس، در برابر عظمتمان زانو بزند.
پروتکل23
جوامعی که ما اخلاقیات را در آنها از بین برده ایم، وجود خدا را نفی می کنند و از میان آنها شعله های آتش هرج و مرج طلبی (آنارشیسم) به هر سو زبانه می کشد. لذا رهبر عظیم الشأن ما صحنه این گونه جوامع را از فرمانروایان کنونی پاک خواهد کرد.