ورزشی - روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که تو را از گزندى ترساند چون کسى است که تو را مژده رساند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :12
کل بازدید :709147
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/1/9
3:5 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

به نام او...

جدول زمانی کامل لیگ برتر 88-89 مسابقات فوتبال رفت و برگشت - نرم افزار موبایل جاوا


برنامه کامل لیگ برتر ایران فصل ?? که شامل ?? هفته کامل می باشد. قبلا کتاب نیم فصل در سایت قرار گرفته بود ولی این کتاب کاملترین کتاب موجود یعنی ?? هفته ( دور رفت و برگشت ) را شامل می شود که در سایت دانلود 98 به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

برنامه کامل لیگ برتر ایران فصل 88

امکانات:
?/ برنامه کامل ?? هفته (رفت و برگشت)
?/ برنامه کامل ?? هفته به تفکیک هفته

?/ برنامه کامل ?? هفته به تفکیک تیم ها ( هر ?? تیم)





فرمت : جاوا
دانلود برنامه | با حجم : ??? کیلو بایت
رمز فایل : www.kar20.ir

منبع:http://download98.org/2009/07/-88-89--.php


  
  

علی کریمی در کنار مرتضی مه زاد

مرتضی مه زاد جوان بیمار شمالی شنبه شب در در شبکه سوم ملاقات با علی کریمی را جز آروزهای بزرگ خود برشمرد و ساعاتی بعد به لطف احسان علیخانی در یکی از رستوانهای شهر تهران به آرزویش رسید.

داستان از این قرار بود که برنامه پربیننده و معنوی ماه عسل با اجرای احسان علیخانی بار دیگر در ماه رمضان مهمان خانه های روزه داران شد تا این بار میزبان یکی از قد بلندترین مردان خاور میانه باشد.

آرزوی جوان روستایی

ماه مبارک رمضان در پیش بود و احسان علیخانی در تدارک برنامه ای ویژه برای ساعات افطار. مجری جوان تلویزیون که در اجرای برنامه های مناسبتی تبحر خاصی دارد، به صورت اتفاقی نشریه ای محلی را می بیند که در آن با یک جوان بیمار شمالی مصاحبه شده است. جوان ساده و صادقی که قد او به خاطر عملکرد نامناسب غدد داخلی و تشخیص نادرست پزشکان بسیار بیشتر از حد متعارف رشد کرده و به 50/2 متر رسیده است.

حال آنکه وی به لحاظ مالی هم در شرایطی نیست که از پس هزینه های سنگین عمل جراحی برآید. مرتضی مه زاد در گفتگوی خود با نشریه محلی از آرز وهایش یاد کرد و داشتن یک دستگاه کامپیوتر و ملاقات با علی کریمی را در زمره آرمانهایش برشمرد. همین مسئله جرقه ای در ذهن علیخانی زد تا مه زاد را مقابل دوربین بیاورد و ترتیب ملاقات وی با جادوگر استیل آذین را هم بدهد.

کریمی و مرتضی مه زاد در کنار یکدیگر

مرتضی مه زاد در ماه عسل

شنبه 7 شهریور ،استودیو 11 شبکه سوم، مرتضی همراه با مادر خود جلوی دوربین قرار گرفته و صادقانه حرف می زد. از زحماتی که مادرش کشیده می گوید و از آرزویی هایی که مدتهاست روزها را به یاد آنها شب می کند؛ او می گوید من سه آرزوی بزرگ دارم: «خیلی دوست دارم علی کریمی را از نزدیک ببینیم. البته هنوز مشکل مسکن دارم و دوست دارم این مشکل نیز حل شود. مشکل دیگر که سالها مرا اذیت می کند کفش هایم است که هنوز نتوانسته ام کفشی به اندازه پایم پیدا کنم.

علی کریمی که آن شب از قضا برنامه ماه عسل را دیده بود و می دانست دیدن او بزرگ ترین آرزوی مرتضی بوده با هماهنگی احسان علیخانی تنها چند ساعت بعد و پس از اتمام برنامه به سراغ این جوان بیمار می رود تا حداقل یک از آرزوی های جوان شمالی را برآورده کند.

رؤیایی که جوان صادق شمالی همواره در شوق تحقق آن بود و زمانی که قصد خروج از تلویزیون را هم داشت به آن می اندیشید اما هرگز فکر نمی کرد به همین زودی آرزویش رنگ واقعیت به خود بگیرد. مرتضی در پایان برنامه از سوی علیخانی دعوت به صرف شام شد و همراه با هم راهی رستورانی در خیابان سئول شدند. جایی که علی کریمی انتظار ورودشان را می کشید!

....... و چقدر زیبا بود لحظ های که مرتضی سرشار از شوق تحقق آرزویش بود و کریمی خوشحال تر از وی که توانسته دل یک هموطن را شاد کند.

کریمی و مرتضی مه زاد به همراه احسان علیخانی

مهرزاد وقتی دید کریمی رو به روی او نشسته با ذوق و شوق خاصی به سوی قهرمان محبوبش رفت تا کریمی او را در آغوش بگیرد. شاید مرتضی هرگز باورش نمی شد فوتبالیست محبویش را به این زودی می بینید.

کریمی با این حرکت ثابت کرد که انسانیت همچنان نفس می کشد و شاد کردن دل یک بیمار ایرانی آن هم در این ماه مبارک چقدر می تواند در روحیه هموطنش تاثیر گذار باشد.

کریمی خصوصیان خاص خودش را دارد. علی پسر پاک ، صریح اللهجه و خوش قلبی است که خیلی بی سر و صدا به دیگران کمک می کند و همه تلاشش را می کند تا کسی چیزی نفهمد.

صحبت در گوشی کریمی با مرد 247 سانتی‌متری

کریمی وقتی متوجه دوربین روشن برنامه ماه‌عسل شد، طبق معمول همه تلاشش را کرد تا صحبت‌هایش به طور مخفیانه با مرتضی ردوبدل کند و جالب اینکه مرتضی نیز مشتاقانه با کریمی صحبت می‌کرد تا رسیدن به خیال و رویا را لمس کند.

برو بچه‌های خونگرم ماه عسل حتی در همان لحظات هم به دنبال برآورده‌کردن آرزوهای دیگر مرتضی بودند، آخر مرتضی پس از هفت سال خانه‌نشینی و گوشه عزلت گزیدن قبول کرد تا به دعوت احسان علیخانی جلوی دوربین حاضر شود و این بود که ماه عسلی‌ها برای او سنگ تمام گذاشتند. در همینچن چند روز گذشته از سوی سازمان بهزیستی به شرایط اسکان مرتضی سروسامانی داده شد و مرتضی به شوخی در مورد پای بزرگش با کریمی صحبت کرد. پس از این بود که شنیدیم مسوولان فرمانداری مازندران هزینه ساخت کفش‌های بزرگ و خاص مرتضی را تقبل کردند و حتی قرار شد که کفش‌ها تا امروز تحویل مرد دویست و چهل و هفت سانتی‌متری داده شود.

بروبچه‌های پشت صحنه می‌گفتند مرتضی از ناحیه پا هم مشکل دارد... می‌گفتند یکی از پاهای مرتضی از پای دیگر 10 سانتی‌متر کوتاه‌تر است و اگر شرایط مهیا شود، مرتضی می‌تواند با انجام عمل جراحی بار دیگر تناسب پاهایش را برقرار کند. مرتضی با کریمی در مورد وزنش صحبت می‌کرد... می‌گفت که اگر مشکل پاهایش برطرف شود، می‌‌خواهد بسکتبالیست شود! مرتضی عاشق ورزش است و کریمی به او قول داد که اگر مرتضی بسکتبالیست شود برای تماشای بازی‌اش به استادیوم برود. راستش دلمان طاقت نیاورد که در این مورد چیزی بپرسیم ولی می‌گفتند عمل‌های جراحی که تاکنون روی مرتضی انجام شده چندان رضایتبخش نبوده و به همین دلیل است که مرتضی هر روز به آسمان نزدیک‌تر و از زمین دورتر می‌شود. کریمی وقتی فهمید که مرتضی برای انجام عمل جراحی مشکل دارد، حتی قول‌هایی در مورد این موضوع داد ولی نکته جالب این بود که کریمی تمام تلاشش را کرد تا بقیه چیزی در این مورد نشنوند. علی صحبت‌هایش را در نهایت بی‌ریایی و دوری از جنبه تبلیغی‌اش انجام داد تا نشان دهد بیشتر از هنر فوتبال، هنر انسان‌دوستی را بلد است.


  
  

اظهار نظر بهترین مدافعان فوتبال جهان در مورد رونالدو برزیلی:

                    پائولومالدینی:90  دقیقه بازی کردن مقابل رونالدو اندازه120 دقیقه بازی کردن در مقابل هر  مهاجم دیگریست!!!          

 

تصویر اصلی را ببینید

    الساندرو نستا: تنها مهاجمی که مرا به اضطراب وا میدارد رونالدو برزیلی است!!!!    

                        مارسی دسایلی: هجومهای رونالدو لرزه بر اندام هر مدافعی می اندازد!!!!         

      باتیستوتا: رونالدو یعنی فوتبال. وفوتبال یعنی رونالدو..........!!!                                        


  
  

پوستر های ستارگان فوتبال جهان


  
  

 ستارگان فوتبال جهان در کودکی چه شکلی بودند ؟



  
  
زندگی نامه رونالدو

رونالدو لوییز نازاریا دلیما یا همان رونالدوی معروف را همگی میشناسیم. مهاجم برزیلی که در طول یک دهه فوتبال حرفه ای خود توانسته به عناوین و افتخارات زیادی دست پیدا کند. گلهای فراوان، آقای گلی ، توپ طلا، قهرمانی جام جهانی و....

او کیست؟
پسرک شیشه ای برزیلی در 22 سپتامبر 1976 در ریودوژانیروی (
Rio de Janeiro) برزیل متولد شد و از همان دوران طفولیت به علت علاقه شدید به فوتبال در کوچه پس کوچه های ریو با توپهای پلاستیکی فوتبال بازی مــی کرد. پدر و مـادرش سونـیـا و نلیـو 
در ابتدا با اینکار موافق نبودند ولی رونی با پا فشاری فراوان در سال 1993 فوتبال حرفه ایش را آ غاز کرد. نخستین عنوان قهرمانی بین المللی اش را در 1994 و در آرژانتین به دست آورد.

رونالدو یکی از با استعدادترین و ماندگارترین فوتبالیستهای دنیاست که تا امروز نامشان در کتاب تاریخ فوتبال ثبت شده، او که فوتبال را از باشگاههای محلی ریو آغاز کرد خیلی زود توانست پله های ترقی را بپیماید و موجبات دعوت خود به تیم ملی نوجوانان برزیل را در سن 14 سالگی فراهم آورد. داشتن 9 مدال در سن 23 سالگی رکورد خوبیست، بازیها و گلهای ملی او نشان دهنده توانایی ها و قابلیتهای بالای این نابغه فوتبال می باشد. مهمترین موفقیت رونی را در زمین چمن باید سرعت و تکنیک بالای بازی او در دریبل کردن و استفاده از فضاهای خالی محوطه 18 قدم دانست و بی شک وی یکی از تکنیکی ترین ستاره های فوتبال جهان است.

رونالدو در سال 1994 اولین جام جهانی فوتبال حرفه ای خود رابا قهرمانی تجربه کرد و پس از آن در سالهای 96 و 97 توانست توپ طلای بهترین بازیکن جهان را تصاحب کند. وی در سن 17 سالگی با احتساب 60 بازی، توانست 58 گل در کارنامه خود ثبت کند. پس از آن بود که از تیم
Cruzeiro به PSV آیندهوون  هلند پیوست، اما فکر می کنید مبلغ قرار داد او برای این جابجایی چقدر بود؟ 4 میلیون دلار برای استعداد خوبی که در جام 94 آمریکا به علت کم سن بودن فقط یک نیمکت نشین بود!

با بازیهای درخشانش در آیندهوون عملا" جنگ بزرگی میان بارسلونای اسپانیا و اینتر میلان ایتالیا به راه انداخت. هریک می خواستند با مبلغ بالاتری او را به جمع بازیکنان خود اضافه کنند. او در سال 1996 که جایزه فوتبالیست سال را دریافت کرد، عنوان آقای گلی لالیگا را نیز در کارنامه خود ثبت نمود و در بازی فینال قهرمانی اسپانیا نیز گل پیروزی کاتالانها را به ثمر رساند، در این میان برای برزیلی ها در فینال جام کوپای آمریکا نیز گلزنی کرد.

نوار بد شانسی ها
اما روز فینال جام 98، روز آغاز بد شانسی و ناکامی های گلزن قهار برزیلی بود. شایعات متعدد در خصوص خط خوردن او از تیم ملی برزیل و مصدومیت های پیاپی در رقابت های مختلف باشگاهی باعث شد تا او از ادامه بازیهای باشگاهی سری
A
باز بماند، پارگی رباط زانو راست در نوامبر همان سال موجب شد تا او به صورت متناوب 2 سال از زمین چمن به دور باشد و سالهای 99 تا 2001 اینتر بدترین فصل های فوتبالش را سپری کند.

خائن بزرگ جوزپه مه آتزا
شاید عده بی شماری از هواداران اینتر او را یک خائن به حساب بیاورند که پس از بهبودی نسبی اش و حضور درخشان در جام جهانی ایتالیا را به مقصد جایی که از آنجا آمده بود (اسپانیا) و سانتیگو برنابئو (
Santiago Bernabéu) ترک کرد، اما نکته اصلی این است که هیچوقت آب یک آرژانتینی و یک برزیلی باهم در یک جوب نمی رود و مساله اساسی روابط بین هکتور کوپر و رونالدو بود که مشکل ساز شده و در نتیجه موجب شد تا رونی علیرغم میلش به قوهای مادرید بپیوندد و حضور 5 ساله ناکام او در ایتالیا با عزیمتش به اسپانیا و رئال مادرید خاتمه یافت. حضور در مادرید هم برای خودش ماجراهای جالبی داشته و دارد که بد نیست از زبان خودش بشنوید.

باید صبور باشیم
او در گفتگویی با خبرنگار روزنامه
as در خصوص علل ناکامی فصل پیش رئال میگوید " فصل گذشته به اندازه کافی جاه طلب و با انگیزه نبودیم و با قاطعیت بازی نکردیم. شاید هم به خاطر داشتن عنوان قهرمانی فصل قبل و حضور بازیکنان قدرتمند و ستاره مغرور شده بودیم. تنها چیزی که در حال حاضر می توانم به هواداران بگویم این است باید کمی صبور باشند، آنها هم مثل ما مشتاق و علاقمند به کسب عناوین هستند، چیزی که همه ما در برنابئو میخواهیم".

خبرنگار دیگری از او در مورد شرایط فیزیکی اش پرسید و رونی پاسخ داد "وقوع یکسری از ماجراها و اتفاقات در طول یک فصل اجتناب نا پذیر است و شما نمی توانید با اطمینان از سلامت کامل فیزیکی خود در طول یک فصل صحبت کنید"

رونالدو در میلان

رونالدو کاملا در میلان حمایت می شود؟

رونالدو:این احساس را دارم. جو و فضای سن سیرو هم رویایی است. وقتی پیراهن میلان را می پوشی احساس اطمینان می کنی. اینجا همه به هم اطمینان دارند و این احساس را انتقال می دهند. قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان همه با اطمینان از قهرمانی حرف میزدند. مثل اعضای یک خانواده برای مبارزه آماده شدند، این روحیه تیمی قابل ستایش و از علل اصلی موفقیت میلان است.

 

 

ظاهراً امروز فقط به میلان، زندگی و دوستانش فکر می کند. تمام آن چیزهایی که او را به آینده امیدوار می کند و بیش از هر چیز توانایی هایش. چیزی که به آن اطمینان دارد. می گوید هنوز هم یک گلزن بزرگ است و باز هم این را ثابت می کند اما آیا او همان رونالدوی استثنایی است؟!
بی تردید از برخی ویژگیهای مریخی محبوب دوستداران فوتبال فاصله گرفته است اما هنوز هم عشق به فوتبال در او دیده می شود و آن نبوغ، تکنیک خارق العاده و خلاقیت های خود را حفظ کرده است. کاملاً مطمئن به نظر می رسد... در برابر افکاری که او را متعلق به گذشته می دانند، واکنش های تندی دارد. می گوید دوران او تمام نشده و هنوز هم می تواند با فوتبال و گلهایش چشم ها را خیره کند. بازی در میلان را یک فرصت بزرگ می داند...



 

عاشق فوتبال و علاقمند به گلف
شاید جالب باشد بدانید که وی از بازیکنانی است که به ورزش گلف علاقه زیادی دارد، در این باره میگوید " من این ورزش را دوست دارم اما الان زمان کافی برای تمرین گلف ندارم. اینجا یا میدویم یا در رژیم غذایی هستیم و یا استراحت می کنیم. برای آمادگی داشتن در گلف باید تمرین یک روز در میان داشته باشم."

نام : رونالدو لوییز نازاریا دلیما
قد : 
183 سانتی متر

وزن : 82 کیلوگرم 

ماشین مورد علاقه : BMW


  
  

مبحثی در تحلیل سازه داریم به نام خط تاثیر. به طور خلاصه یعنی در سازه‌ای مثل پل، بسته به اینکه بار متحرک (در اینجا وسایل نقلیه) در کجای پل باشد، نیروهایی که به هرکدام از پایه‌های  پل وارد می‌شود متفاوت خواهد بود. یعنی اگر ماشینی دقیقا روی یکی از پایه‌های پل باشد، آن پایه تقریبا کل بار آن ماشین را تحمل می‌کند و به سایر پایه‌ها باری نمی‌رسد.
مهندسی که می‌خواهد پایه پل را طراحی کند، باید آن را برای حداکثر بار ممکن طراحی کند. یعنی اگر قرار است یک کامیون 50 تنی از روی پل عبور کند، باید تمام پایه‌های پل برای این بار طراحی شوند. (گرچه در حالت واقعی در هر لحظه ممکن است فقط یکی از پایه‌ها حداکثر 50 تن را تحمل کند و بقیه نیروی چندانی نبرند)

ایده این است :
اگر به جای جاده روی پل، یک کانال پر از آب داشته باشیم و داخل این کانال یک کشتی در حرکت باشد، موقعیت کشتی تاثیری روی میزان بار وارد بر پایه‌های پل ندارد. یعنی کشتی هرجا که باشد نیروهای وارد بر پایه پل ثابت خواهند ماند.
در واقع وقتی کشتی وارد کانال می‌شود، باعث می‌شود که سطح آب داخل کانال اندکی بالا بیاید. این بالا آمدن باعث افزایش فشار وارد بر کف کانال می‌شود. به بیان بهتر، نیروی وزن کشتی در طول کانال به طور یکنواخت پخش می‌شود. اثبات این مساله با مکانیک سیالات ساده امکان پذیر است.
بنابراین اگر شما یک کشتی 20 هزار تنی داشته باشید و پل دارای 100 پایه باشد، لازم نیست هریک از پایه‌ها برای 20 هزار تن طراحی شود. بلکه بار کشتی روی 100 پایه تقسیم می‌شود و به هر پایه 200 تن بار می‌رسد.

ایراد اصلی که به این ایده گرفته می‌شود، این است که ما یک وزن اضافه (وزن آب داخل کانال) که به هیچ وجه کم نیست را به پایه‌ها تحمیل کرده‌ایم. یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد در واقع این وزن اضافه خیلی زیاد است و عملا این روش مقرون به صرفه نخواهد بود. به هر حال جرقه‌ای بود که به ذهن آمد و ممکن است ایده‌ای باشد برای حمل و نقل اجسام خیلی سنگین.

پ.ن. : گویا این ایده اجرا شده است والبته منظور اصلی، انتقال کشتی از یک نقطه به نقطه دیگر بوده و نه استفاده از کانال به جای پل!

انتقال کشتی با کانال

منبع عکس: http://www.canalmuseum.com


  
  
افشین قطبی را بشناسیم:
افشین قطبی در پنجم بهمن ماه سال 1343 در شهر شیراز به دنیا آمد ، در سال 1356 به همراه پدر و زن پدرش در حالیکه 13 سال داشت به آمریکا رفت و در یک شهر کوچک در حوالی لس آنجلس ساکن شد.

کاملترین بیوگرافی افشین قطبی + عکس

فوتبال خودش را از سه سالگی در شیراز آغاز کرد و در آمریکا هم پس از یادگیری زبان انگلیسی به بازی فوتبال میپرداخت ، وی در مدرسه "جونیور هایس هود" که در آن درس میخواند به عضویت تیم فوتبال آن مدرسه در آمد و توسط شخصی که پدرش ایرانی و مادرش مصری بود و صاحب یک مدرسه فوتبال هم بود ، به عضویت مدرسه فوتبال در آمد و پس از مدتی به جای بازی در این تیم ، مربی این تیم شد و توانست تیم تحت هدایتش را به مقام اول در کالیفرنیا برساند.

وی هنگامی که به آمریکا رفت به همراه درس خواندن و آموزش فوتبال به کار روزنامه فروشی و باغبانی پرداخت تا بتواند خرج خود را در بیاورد.

وی در 17 سالگی به داشنگاه معروف " یو سی ال " رفت و در این دانشگاه مهم نیز به عضویت تیم فوتبال این دانشگاه در آمد و تنها ایرانی تیم فوتبال این دانشگاه بود . وی تحت نظر مربی آلمانی این دانشگاه " زیک ایشلید " الفبای حرفه ای فوتبال را فرا گرفت .

وی همزمان با دوران دانشجویی در یک مدرسه ورزش استخدام شد و مربی تیم فوتبال شاگردان 7 تا 14 ساله را بر عهده داشت.



وی در سال 1986 موفق شد در رشته مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه معتبر "یو سی ال" فارغ التحصیل شود. وی برای مدت سه سال سرمربی تیم زنان این دانشگاه را نیز بر عهده داشت.

وی در سن 24 سالگی یعنی در سال 1988 تصمیم میگیرد که مدسه فوتبالی را برای خودش تأسیس کند ، وی در این دو سالی که از فارغ التحصیلی اش در دانشگاه میگذشت موفق شده بود مدرک مربیگری A را از فدراسیون فوتبال آمریکا دریافت کند.

کم کم کار افشین قطبی رونق گرفت به طوری که در روز حداقل 120 شاگرد از سن 6 تا 19 ساله داشت و مجبور شد چند مربی فوتبال را برای مدرسه فوتبالش به خدمت بگیرد و به جز مربیگری در مدیریت مدرسه فوتبالش هم موفق ظاهر شد بطوری که در سال حدود 1000 نفر شاگرد داشت و محبوبیتش در لس آنجلس بیشتر میشد و همین امر باعث شد که قطبی مربیان بزرگی را برای مدرسه فوتبالش بیاورد از جمله " کودیانز " از باشگاه آژاکس امستردام هلند و همچنین "بورا میلوتینوویچ" مربی معروف و شناخته شده یوگسلاوی که سابقه پنج حضور در جام جهانی (با تیم های مکزیک در سال 1986 ، کاستاریکا در سال 1990 ، آمریکا سال 1994 ، نیجریه سال 1998 و چین سال 2002) را داشت.

مهمترین شاگر مدرسه افشین قطبی "جان اوبراین " بود که از 14 سالگی تا 16 سالگی در مدرسه قطبی به یادگیری فوتبال میپرداخت و در سن 16 سالگی به آژاکس رفت و در دو جام جهانی هم برای تیم ملی آمریکا بازی کرد.

افشین قطبی مدرسه فوتبالش را در سال 2002 تعطیل کرد ، چرا که دیگر در آمریکا نبود و نمیتوانست باشگاهش را اداره کند.

افشین قطبی در سال 1997 به عنوان مربی تیم ملی آمریکا در آمد وی با دعوت سرمربی تیم ملی آمریکا "استیو سمپسون" که مربی وی در دانشگاه بود به این تیم پیوست و در جام جهانی 1998 پس از شکست آمریکا از ایران ، به همراه سرمربی تیم آمریکا از این تیم استعفاء داد.

رفت و آمدهای افشین قطبی به اروپا به خصوص هلند ، باعث آشنایی او با مربیان طراز اول هلندی شد بطوریکه در سال 2001 هنگامی که گاس هیدینک سرمربی تیم ملی کره جنوبی شد این مربی معروف از قطبی دعوت نمود تا آنالیزور وی در تیم ملی کره شود که قطبی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد . قطبی به همره گاس هیدینک موفق شدند بهترین نتیجه یک تیم ملی آسیایی را در تاریخ فوتبال جام جهانی به ثبت برسانند چرا که موفق شدند تیم کره جنوبی را در جام جهانی 2002 به مقام چهارمی جهان برسانند.

کاملترین بیوگرافی افشین قطبی + عکس


وی پس از جام جهانی 2002 تا سال 2004 به عنوان دستیار مربی تیم سامسونگ بلووینگز انتخاب شد .

وی در سال بعد مجدد دستیار "استیو سمپسون" در تیم فوتبال گالکسی لس آنجلس شد .

در سال 2006-2005 قطبی به عنوان دستیار "دیک ادوکات" و همچنین "پیم وربیک " در تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد و در سال 2007 موفق شدند پس از شکست تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا به مقام سومی برسند.

کاملترین بیوگرافی افشین قطبی + عکس


کاملترین بیوگرافی افشین قطبی + عکس


قطبی در سه جام جهانی حضور داشته و از این لحاظ هیچ مربی ایرانی نتوانسته به چنین جایگاهی دست یابد.

مسئولان تیم پرسپولیس تهران برای آشنایی کامل با او از ? نفر از برترین مربیان و روسای فدراسیون ها به مشورت پرداختند که اسامی آنها به شرح ذیل است:

?. گاس هیدینک(سرمربی سابق تیم ملی کره)

?. بوره میلو تینوویچ(سرمربی سابق تیم ملی چین)

?. پیم وربیک

?. کو آدریانس( سر مربی پارما)

?. استیو سمپسون

?. دکتر چونگ(رئیس KFA و نایب رئیس فیفا)

?. دکتر لی( رئیس کمیته فنی KFA )

?. دیک آدوکات

  
  
   1   2   3   4      >