ورزشی - روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را سه نشانه باشد : شناخت خدا و آنچه نیکو و بد می دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :129
کل بازدید :710637
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/2/6
4:54 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

در صورت فراهم شدن بلیت پرواز به دبی؛ افشین قطبی امشب به امارات سفر می‌کند.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه به این سمت انتخاب شد، برنامه‌ی سفرهای خود را به فدراسیون فوتبال داد تا برای تماشای بازی بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های امارات و اروپا به کشورهای موردنظر سفر کند.

برهمین اساس در صورتی که فدراسیون فوتبال بتواند امشب بلیت سفر به دبی را فراهم کند، قطبی به امارات سفر خواهد کرد.

او سپس پنج‌شنبه به تهران خواهد آمد و بازی پرسپولیس و سپاهان در جام‌ حذفی را در ورزشگاه آزادی از نزدیک نظاره خواهد کرد. پس از آن او به اسپانیا، آلمان و به احتمال فراوان انگلیس سفر خواهد کرد تا ضمن گفت‌وگو با بازیکنان ایرانی حاضر در این سه لیگ، با مربیان بازیکنان ایرانی هم درباره‌ی شرایط آنها گفت‌وگو کند.


  
  

photo 

هفته سی و سوم رقابت های لالیگا با یک تساوی برای بارسلونا همراه شد.

در آغاز هفته سی و سوم رقابت های لالیگا، شنبه شب تیم بارسلونا در خانه والنسیا با تساوی 2-2 برابر حریف خود متوقف شد.

در این دیدار، مادورو (43) و پابلو هرناندس (44) برای والنسیا گلزنی کردند. دو گل بارسا را نیز لیونل مسی در دقیقه 24 و تیری آنری در دقیقه 83 به ثمر رساندند.

در دیگر دیدارها، مالاگا در خانه به تساوی یک - یک برابر دپورتیوو لاکرونیا دست یافت و آلمریا موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد نومانسیا عبور کند.

هم اکنون در جدول رده بندی، بارسلونا با 82 امتیاز صدرنشین است. رئال مادرید با یک بازی کمتر و با 75 امتیاز در رده دوم قرار دارد و سویا با 57 امتیاز سوم است.


  
  

گرچه این احتمال می‌رود که در میان هیاهوی پراسترس فینال مسابقات همه‌ی توانمندی‌ها به معرض نمایش درنیاید اما، به هر حال باید آن را داشته‌های بسکتبال ایران در پایان فصل 87-88 تلقی کرد.

مهرام و ذوب آهن اصفهان هر دو یک فرصت دارند. یکی برای پایان و یکی برای آغاز.

مهرام به عنوان میزبان این دیدار توانست در بازی رفت و پس از انجام یک ماراتن از جنس بسکتبال نتیجه را به سود خود خاتمه دهد و حالا روز دوشنبه برای تثبیت آن نتیجه و برپایی جشن قهرمانی به میدان می‌رود و این یعنی پایان کار اما، در سوی دیگر میدان ذوب آهن است. تیم اصفهان که شکست خانگی روز پنج‌شنبه را صرفا یک اتفاق قلمداد کرده است در پایتخت به دنبال حفظ روزنه‌های امیدی است که تنها با کسب پیروزی باقی می‌ماند.

مهرام در دیدار نخست با اتکا به تمامی بازیکنان داخلی و خارجی‌اش، با تعصب مثال زدنی" کامرانی" و" پریست" توانست با شیرین کامی اصفهان را ترک کند. تیم ذوب آهن هم بواسطه‌ی بازی قابل توجه اکبری، ساهاکیان، داودی، مایک جونز و کوماتوس تا آستانه پیروزی رفت و بازگشت و حالا هم در رویای تکرار لحظات خوب آن بازی است.

این دیدار از ساعت 15 و 20 دقیقه فردا برگزار می‌شود.

اما، کمی پایین‌تر تیم‌های پتروشیمی بندرامام و صبامهر که هنوز از شوک از دست دادن فینال خارج نشده‌اند، دیدار دوم خود را برگزار می‌کنند. شاهین طبع اعتقاد دارد اختلاف تیم‌های برگزار کننده دیدار رده‌بندی زیاد نیست اما، در دیدار اول تیم پتروشیمی روز سختی را پشت سر گذاشت و حالا باید علاوه بر تفکر انجام بازی روبه جلو، به پیروزی فکر کند. تماشاگران همیشگی این بار هم برگ برنده‌های زردپوشان هستند.

عنوان پنجمی مسابقات امسال انتظار یکی از تیم‌های بیم مازندران و تراکتورسازی کردستان را می‌کشد. جذابیت جدال تیم‌های محسن صادق‌زاده و صفاعلی کمالیان بی‌شک کمتر از جذابیت سایر دیدارها نخواهد بود.

برنامه‌ی مسابقات:

مهرام - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15 و 20 دقیقه

پتروشیمی بندرامام - صبامهر قزوین، ساعت 17

بیم مازندران - تراکتورسازی کردستان، ساعت 17


  
  

photo 

هشتمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی استقلال تهران به پایان رسید.

هفته‌ی سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران (جام خلیج فارس) برگزار و استقلال با شکست پیام قهرمان هشتمین دوره‌ی این رقابت ها شد.

هم‌چنین در پایان هشتمین دوره ی لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های استقلال تهران، ذوب‌آهن و مس کرمان سه سهمیه فصل‌ آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست اورده و تیم‌های برق‌شیراز، داماش گیلان و پیام مشهد به لیگ دسته یک سقوط کردند.

جدول رده‏بندی لیگ برتر 87

تیم ........ بازی ........ برد ....... مساوی ..... باخت ..... زده .... خورده .... تفاضل .... امتیاز

1- استقلال - 34 - 19 - 9 - 6 - 70- 34 - 36 - 66

2 - ذوب آهن - 34 - 19 - 9 - 6 - 58 - 42- 16 -66

3 - مس - 34 - 17 - 10 - 7 - 54 - 36 - 18 - 61

4- سپاهان - 34 -14 - 14 - 6 - 46 - 34 - 12 - 56

5- پرسپولیس- 34 - 15 - 10 - 9- 50 - 41 - 9 - 55

6 - صبای قم - 34 - 12 - 17 - 5 - 49 - 36 - 13 - 53

7- فولاد خوزستان -34 - 13 - 11 -10 - 50 -41 - 9 -50

8 - پیکان قزوین -34 - 13 - 8 - 13 - 43 -42 - 1 - 47

9 - مقاومت سپاسی - 34 - 11 - 11 - 12 - 33 - 37 - 4 منفی - 44

10 - سایپا - 34 -10 - 12 - 12 - 43 - 50 -7 منفی - 42

11 - راه آهن - 34 - 11 - 8 - 15 - 35 - 41 -6 منفی - 41

12 - پاس همدان - 34- 10 - 10 - 14 - 40 - 47 - 7 منفی - 40

13- ملوان بندر انزلی -34 - 9 - 13 - 12 -31 - 43 -12 منفی - 40

14 - استقلال اهواز - 34 - 10 - 7 - 17 - 37 - 54 -17 منفی - 37

15 - ابومسلم خراسان - 34 - 8 - 11 - 15 - 34 - 41 -7 منفی - 35

16- پیام مشهد - 34 - 9 -8- 17 - 33- 52 -19 منفی - 35

17 - داماش - 34 - 6 - 13 - 15 - 40 - 56 - 16 منفی - 31

18 - برق شیراز - 34 -5 - 9 - 20 - 35 - 54 -19 منفی -24


  
  

نخستین بازیکن ایرانی که موفق شد در لیگ برتر انگلیس بازی کند، این روزها آخرین لحظات حضورش در تیم بارنزلی را سپری می‌کند. آندرانیک تیموریان همان بازیکنی که در جام جهانی 2006 جزو معدود ستاره‌های تیم ملی ایران بود و چشمان تیزبین سام آلاردایس را به خود جذب کرد، این روزها در آمادگی کامل است. او در انتظار به پایان رسیدن رقابت‌های دسته یک انگلیس و بازگشت به فولام است. بازگشت به تیم ملی با حضور افشین قطبی یکی از آرزوهای بازیکنی است که در فوتبال انگلیس به گراندو مشهور شده است.

آندرانیک تیموریان درباره آخرین وضعیتش در بارنزلی، آمادگی‌اش، بازگشت به تیم ملی و... صحبت کرد:

* روزها برای آندو در فوتبال انگلیس چطور می‌گذرد؟

- زمانی که از فولام به طور قرضی به بارنزلی آمدم، هدفم بازی کردن بود. فولام بسیار خوب نتیجه می‌گرفت و وارد شدن به ترکیب تیمی که نتایج خوبی گرفته بسیار سخت است. به همین خاطر به صورت قرضی به بارنزلی آمدم. خوشحالم که از زمان حضورم در این تیم بیش از 10 بازی برای این تیم انجام داده‌ام و تنها در بازی چهارشنبه شب مقابل کاونتری سیتی به دلیل سرماخوردگی از سرمربی تیم خواستم که از من استفاده نکند چون بدنم ضعیف شده بود.

* وضعیت بارنزلی چطور است؟

- ما در حال حاضر در رده بیست و یکم جدول قرار داریم و دو هفته تا پایان مسابقات باقی مانده. اگر می‌خواهیم به دسته پایین‌تر سقوط نکنیم باید در دو بازی آینده به پیروزی برسیم. بارنزلی مجموعه بسیار خوبی است و اطمینان دارم که می‌تواند خودش را در دسته یک نگه دارد.

* پس از پایان بازی‌های بارنزلی باید به فولاد برگردید. در فولام می‌مانید؟

- من هنوز یک سال دیگر با فولام قرارداد دارم. می‌خواهم در فولام بمانم اما، اگر پیشنهادی باشد می‌توانم از فولام بروم. بندی در قراردادم آمده که می‌توانم از فولام جدا بشوم. اگر من بدانم در ترکیب فولام جای می‌گیرم می‌مانم، در غیر این صورت به پیشنهادهای دیگر فکر می کنم.

* می‌خواهید در لیگ برتر بمانید؟

- من زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته‌ام و با سبک فوتبال اینجا خو گرفته‌ام. اولویت برای من این است که در لیگ برتر بمانم. انگلیس بهترین لیگ دنیا را دارد و برای ماندن در اینجا انگیزه‌های بسیاری دارم.

* وضعیت بدنی‌ات چگونه است؟ به آمادگی کامل رسیده‌اید؟

- کیفیت دسته اول انگلیس تفاوت چندانی با لیگ برتر ندارد. اینجا بازی‌های پرفشاری انجام می‌شود. بازی کردن در چنین فضایی بدن یک بازیکن را به آمادگی کامل می‌رساند. من هم در حال حاضر در اوج آمادگی قرار دارم. من تمام فکر و ذکرم این است که در انگلیس بمانم. امیدوارم بتوانم در لیگ برتر بمانم و با آمادگی‌ام سرباز خوبی برای ایران باشم و بتوانم پرچم پرافتخار ایران را در انگلیس بالا نگه دارم.

* با این آمادگی حتما برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هم آماده هستید؟

- من در چهار سال گذشته تنها سه بازی برای تیم ملی به میدان نرفته‌ام. بازی با تیم‌های کره جنوبی، کره شمالی و عربستان تنها بازی‌هایی بود که من نبوده‌ام. در بازی با کره شمالی مصدوم بودم و با دایی تماس گرفتم و گفتم مصدوم هستم. پس از آن به صلاحدید مربیان دعوت نشدم و دایی صلاح دید که از دیگر بازیکنان استفاده کند. دوست دارم که دوباره پیراهن تیم ملی را بپوشم. من مانند همه بازیکنان آرزو دارم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و امیدوارم که خیلی زود این اتفاق بیفتد.

* وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟ شرایط خیلی خوبی در گروه نداریم.

- این درست است که ما وضعیت‌مان در جدول خوب نیست اما، ما کره شمالی را در پیونگ یانگ برده‌ایم و این در سابقه ما وجود دارد. این بار هم می‌توانیم کره شمالی را شکست دهیم. پیروزی در این بازی می‌تواند پل صعود ایران به جام جهانی باشد. باید در این فکر باشیم که به پیروزی این سه بازی نیاز داریم. باید فکر کنیم که 9 امتیاز می‌خواهیم اگر به کمتر از این فکر کنیم، موفق نمی‌شویم.

* نظر شما درباره حضور قطبی در تیم ملی چیست؟

- من تا به حال با قطبی کار نکرده‌ام. اما، زمانی که در پرسپولیس بود، اخبار را دنبال می‌کردم. می‌دانم مربی محبوبی در ایران است. او با مربیان بزرگی مانند هیدینک و فربیک کار کرده و فدراسیون فوتبال انتخاب درستی انجام داده است. امیدوارم همه از او و تیم ملی حمایت کنند تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

* حرف دیگری باقی مانده است؟

- من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و مصاحبه‌ای که از قول من در یکی از روزنامه‌ها به چاپ رسیده بود را تکذیب کنم. من هیچ وقت علیه دایی صحبت نکرده‌ام. او هم بازی من بوده و دلیلی ندارد که بخواهم علیه دایی و دستیارانش در تیم ملی صحبت کنم.


  
  

photo 

هفته سی و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی خیره کننده منچستر یونایتد و برتری تیم های چلسی و لیورپول برابر حریفان همراه شد.

در آغاز هفته سی و چهارم این رقابت ها، روز شنبه منچستر یونایتد در حالی که با دو گل از تاتنهام عقب بود با نتیجه 5 بر 2 این تیم را در هم کوبید.

در این دیدار، مارکوس بنت در دقیقه 29 و لوکا مودریچ در دقیقه 32 دوبار دروازه یونایتدها را باز کردند. در ادامه و در نیمه دوم، منچستر یونایتد ابتدا در دقیقه 57 توسط کریستیانو رونالدو و از روی نقطه پنالتی به گل رسید. سپس در ادامه، رونی در دقیقه 67 گل تساوی یونایتدها را به ثمر رساند و یک دقیقه بعد، رونالدو بازهم موفق به گلزنی شده و نتیجه را 3 بر 2 به سود تیمش تغییر داد.

رونی در دقیقه 71 موفق شد دومین گل خودش در این دیدار و چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند و در نهایت دیمیتار برباتوف در دقیقه 79 گل پنجم را برای شیاطین سرخ به ثمر رساند.

photo 

photo 

photo

 

photo 

photo 

نتایج دیگر دیدارهای روز شنبه به شرح زیر است:

*وست هام: صفر

چلسی: یک

photo

 

photo

*وست بروموویچ: 3

ساندرلند: صفر

*هال سیتی: یک

لیورپول: 3

photo

 

photo 

 

photo 

*فولام:‌ یک

استوک سیتی: صفر

*اورتون: یک

منچستر سیتی: 2

*بولتون: یک

آستون ویلا: یک


  
  

خشم طنزگونه فیروز کریمی با دروازه‌بان خارجی تیم صبا بار دیگر مورد توجه رسانه‌های عربی منطقه قرار گرفت.

تلویزیون الرای در برنامه‌ی مجله ورزشی آخر هفته خود بار دیگر به سابقه‌ی سخنان طنزآلود فیروز کریمی مربی سرشناس ایران اشاره کرد و گفت: این مربی ایرانی که از عملکرد دروازه‌بان خود ادمیر تولیا به شدت گله‌مند است او را متهم کرد که به جای توپ باید به سراغ مرغ‌گیری برود.

مفسر تلویزیون الرای که به رشته‌ی تحصیلی و شغل کریمی نیز توجه نشان داده است، اضافه کرد: این پلیس روانشناس که با تیم پاس ایران نیز قهرمان باشگاه‌های آسیا شده است، کمتر به سراغ شوخی و جوک در باشگاه‌های آسیا می‌رود و طنز خود را در محدوده‌ی لیگ ایران قرار داده است.

وی با بیان شانس اندک صبای ایران برای صعود گفت: صبا، سپاهان و استقلال در خطر عدم راهیابی به مرحله‌ی بعد جام باشگاه‌های آسیا هستند.

این تلویزیون با نمایش تصاویری از فیروز کریمی در کنار زمین افزود: بعضی از شوخی‌های این مربی فوتبال او را تا دادگاه فوتبال ایران نیز برده است.

مفسر تلویزیون الرای گفت: این شوخی کریمی با دروازه‌بان خود که ظاهرا آخرین فصل حضورش را در صبای ایران می‌گذراند، شباهت زیادی به شوخی جام جهانی در خصوص تیم ملی اروگوئه در دهه‌ی 50 میلادی قرن گذشته دارد که بدلیل ضعف عملکرد این تیم علاقه‌مندان تیم ملی اروگوئه از بازیکنان این تیم خواستند به جای توپ به دنبال مرغ‌ها بدوند که آنها نیز این کار را انجام دادند.

تلویزیون الرای از صبای ایران به عنوان تیمی قلدر و مدعی در لیگ ایران نام برد که همیشه مزاحم تیم‌های بزرگ لیگ این کشور بوده است.


  
  

photo 

روزنامه اسپورت از علاقه‌ی رییس آینده باشگاه رئال مادرید به جذب آندراس اینیستا خبر داد.

روزنامه اسپانیایی مدعی شد که فلورنتینو پرس رییس احتمالی باشگاه رئال مادرید که رویای جذب لیونل مسی را در سر می‌پروراند، اکنون به خرید هافبک جوان و اسپانیایی بارسا آندراس اینیستا علاقه‌مند شده است.

پرس در سال 2000 یکی از شگفت انگیزترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال جهان را رقم زده و توانست لوئیس فیگو را از بارسلونا به رئال ببرد.

گفته می‌شود، پرس قصد دارد این بار با جذب آندراس اینیستا هواداران رئال مادرید را حیرت زده کند. این در حالی است که شرط جدا شدن اینیستا از بارسلونا مبلغ 150 میلیون یورو بوده و حتی اگر پرس بتواند این مبلغ را فراهم کند، هافبک اسپانیایی هیچ‌گونه تمایلی به جدایی از بارسا ندارد.


  
  

photo 

روزنامه sun چاپ انگلیس مدعی شد که هافبک برزیلی میلان علاقه‌مند به پیوستن به منچستریونایتد است.

این روزنامه که به یکی از روزنامه‌های زرد کشور انگلیس معروف است، در خبری مدعی شد که کاکا ستاره برزیلی میلان برای پیوستن به باشگاه منچستریونایتد مذاکره‌هایی با مسوولان این باشگاه داشته است.

روزنامه sun همچنین مدعی شد که این گفت‌وگوها کاملا مثبت بوده و کاکا علاقه‌مند به عقد قراردادی پنج ساله با یونایتدها است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «اگرچه هیچ‌گونه توافقی صورت نگرفت اما، ملاقات بسیار مثبتی میان سران دو باشگاه انجام شد. کاکا خواستار عقد قراردادی پنج ساله و دستمزد هفتگی 135 هزار پوند است. او علاقه‌ زیادی برای پیوستن به منچستریونایتد دارد و اکنون همه چیز به مسوولان این باشگاه بستگی دارد.»

روزنامه sun همچنین به نقل از کاکا بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2007 نوشت: «منچستریونایتد بازیکنان بزرگی همچون رایان گیگز، پل اسکولز و به ویژه وین رونی را در اختیار دارد. اندرسون یکی از بهترین دوستان من هم در این باشگاه توپ می‌زند. چه کسی می‌تواند به این باشگاه پاسخ منفی بدهد؟ یونایتدها قهرمان اروپا و انگلیس بوده و باشگاه بزرگی برای بازی کردن است.»

photo 


  
  

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: کسر 10 درصد از قرارداد بازیکنان به قوت خود باقی است و هر بازیکنی که ناراحت است، می‌تواند از پرسپولیس برود.

مجید فرخ‌زادی عضو هیات مدیره‌ی باشگاه پرسپولیس به رغم اعلام عباس انصاری‌فرد مدیرعامل این باشگاه که گفته بود با توجه به اعتراض‌های بازیکنان پرسپولیس در رابطه با کسر 10 درصد از قرارداد بازیکنان به خاطر شکست مقابل الغرافه تجدیدنظر خواهد شد، در جمع خبرنگاران گفت: این کسر از قرارداد بازیکنان همچنان به قوت خود باقی است و هر بازیکنی که از این مساله ناراضی است، می‌تواند از پرسپولیس برود.

وی گفت: هیچ اعتراض و اعتصابی از سوی بازیکنان پرسپولیس درباره‌ی این کسر از قرارداد وجود نداشته و ما این تصمیم را در هیات مدیره گرفته‌ایم و به آن پایبند هستیم.


  
  
<      1   2   3   4      >