شهرک سنگ سربیشه در انتظار سرمایه گذار - روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :166
بازدید دیروز :206
کل بازدید :712567
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/2/16
6:51 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

محمدیان - زیرساخت های لازم در شهرک سنگ سربیشه فراهم و این مجموعه در انتظار جذب سرمایه گذار است.

فرماندار سربیشه در گفت و گو با خبرنگار ما این شهرستان را بسیار مستعد دانست و گفت: شهرستان سربیشه مردمی ولایت مدار، متدین و مذهبی دارد و از پتانسیل های مطلوب اقتصادی، اجتماعی و غیره برخوردار است.حسینی با تاکید بر اهمیت معادن سنگ سربیشه گفت: سنگ های زینتی مطلوبی در این شهرستان وجود دارد که نیاز استان را تامین می کند و با توجه به فعال شدن شهرک سنگ سربیشه، ارزش اقتصادی خوبی به دنبال خواهد داشت.وی ادامه داد: در شهرک سنگ سربیشه فقط عملیات برداشت سنگ انجام می شود و در حال حاضر زمینه فرآوری این محصول مهم و ایجاد زیرساخت های آن نیز فراهم شده و با جذب سرمایه گذاران، استفاده بهینه ای از این ارزش اقتصادی خواهد شد. وی افزود: با تسهیلات و امتیازات و زیرساخت  های فراهم شده برای سرمایه گذاری، توسعه این صنعت کمک قابل توجهی به اقتصاد منطقه و استان می کند. ...

                       

حسینی با بیان این که شهرستان سربیشه در مسیر اصلی جاده ترانزیت جنوب و چابهار به سمت مراکز جمعیتی استان و شمال شرقی قرار دارد، افزود: این قابلیت، باعث توسعه پتانسیل های اقتصادی و صنعتی منطقه خواهد شد.وی با بیان این که زیرساخت های لازم در شهرهای سربیشه و مود فراهم است گفت: باتوجه به نزدیکی شهر مود به مرکز استان، سر ریز جمعیت شهرستان بیرجند در این بخش ساکن می شوند که در نتیجه توجه جدی به این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به پتانسیل های بالقوه ناحیه صنعتی، منطقه مرزی میل 87 و گمرک رسمی این شهرستان گفت: پروژه محور سربیشه به افغانستان و میل 78 در دست اقدام است و زمینه خوبی را برای توسعه و تجارت با کشور افغانستان فراهم خواهد کرد.

وی بر تکمیل پروژه تعریض راه سربیشه به گمرک میل 78 تاکید کرد وافزود: بهره برداری این پروژه و توسعه بازارچه میل 78 که به عنوان گمرک رسمی مطرح خواهد بود، از اولویت های مهم در دست اقدام این شهرستان است.

وی درخصوص دشت های مستعد کشاورزی سربیشه، درح و خوشاب گفت: مصوبه ایجاد شرکت های سهامی زراعی در این شهرستان، زمینه استفاده بهینه از این پتانسیل را به وجود می آورد.

وی خاطر نشان کرد: تسطیح و یکپارچه سازی اراضی برای استفاده مطلوب از آب و خاک و آماده کردن زمین ها برای کشت بهاره در دشت های درح و خوشاب انجام شده و این پروژه ها در ایجاد ارزش افزوده موثر است.

وی از ایجاد دو شرکت سهامی جدید خبر داد و گفت: در شورای اداری استان که حدود یک ماه قبل در شهرستان سربیشه تشکیل شد، ایجاد 2 شرکت سهامی زراعی جدید در این شهرستان مصوب شد و عملیاتی شدن این مصوبه در دست پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه های گردشگری جاذبه های طبیعی مطلوبی در این شهرستان وجود دارد که با ساماندهی و توسعه این قابلیت ها، علاوه بر جذب گردشگری منافع اقتصادی مطلوبی عاید منطقه خواهد شد.

وی به زیارت گاه مزارکاهی اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این زیارتگاه تکمیل شده و مشکل آب آن نیز از طریق مجتمع آب رسانی استانست برطرف خواهد شد، علاوه بر آن باید به ایجاد زائر سراها و اماکن بهداشتی در این خصوص بیشتر توجه شود.

وی روستاهای چنشت، ماخونیک و آب ترش سربیشه را از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان عنوان کرد و گفت: پروژه آب ترش سربیشه توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا و در مراحل پایانی است.

وی بر توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان سربیشه تاکید کرد و افزود: ایجاد دانشکده کشاورزی در سربیشه از مصوبه های سفر رئیس جمهور است و ساختمان این دانشکده آماده بهره برداری می باشد.

وی ادامه داد: مصوبه ایجاد واحدهای پیام نور در مود و سربیشه هم با مساعدت استاندار تامین اعتبار شد و انجام دیگر مراحل این مراکز در حال پیگیری است.

وی افزود: ایجاد واحد جامع علمی کاربردی سربیشه هم مصوب و مقرر شد با همکاری شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان سربیشه نیازهای اولیه این واحد آموزشی برای جذب دانشجو فراهم شود.

وی تصریح کرد: پیگیری مصوبه های سفر دوم رئیس جمهور شورای اداری استان در این شهرستان، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام عمرانی و کشاورزی، توسعه مراکز آموزش عالی، جذب اعتبارات اختصاص یافته از محل حوادث به این شهرستان از اولویت های اساسی در دست پیگیری است.

وی درخصوص استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان گفت: با توجه به خشکسالی متوالی به طور کلی در استان با محدود بودن آب مواجه هستیم و با این وجود ایجاد صنایع آب بر توصیه نمی شود.

وی در این خصوص، ایجاد شرکت های سهامی زراعی را بهترین گزینه دانست و گفت: با استفاده از آب و خاک و نیروهای انسانی بهره وری افزایش خواهد یافت.

وی ایجاد شرکت سهامی زراعی دشت خوشاب، احداث ساختمان دانشکده کشاورزی، سالن ورزشی و گمرک میل 78 را از جمله مصوبه های سفر اول رئیس جمهور به این شهرستان عنوان کرد که به پایان رسیده است.

وی احداث سدهای مشکوکی و ماهی رود، مجتمع فولاد آلیاژی و گازرسانی به سربیشه از طریق خط 7 را از عمده ترین پروژه های سفر دوم رئیس جمهور به این شهرستان برشمرد.

وی در خصوص مجتمع فولاد آلیاژی سربیشه گفت: زمین این پروژه آماده و زیر ساخت های لازم اعم از آب و برق هم پیش بینی و سرمایه گذار پروژه هم مشخص شده است./ر.خراسان