ورزشی - روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که دنیا نابودش کرده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :155
بازدید دیروز :174
کل بازدید :710931
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/2/7
5:37 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پرسپولیس تهران لیگ هشتم فوتبال ایران را با پیروزی به پایان رساند.

سرخ‌پوشان پایتخت عصر یکشنبه در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران میزبان راه‌آهن تهران بودند و در پایان توانستند حریف خود را با نتیجه‌ی دو بر صفر شکست دهند.

در این دیدار محمد منصوری (54) و هادی نوروزی (75) گلزنان پرسپولیس بودند.

پرسپولیس تهران با این برد 55 امتیازی شد و به این ترتیب در لیگ هشتم با 15 پیروزی، 10 مساوی و 9 شکست به کار خود پایان داد.

شاگردان نلو وینگادا سومین مربی پرسپولیس در فصل جاری در این لیگ 50 بار دروازه‌ی حریفان خود را باز کردند که 41 بار هم دروازه‌ی خود را به روی حریفان باز شده دیدند.

تفاضل گل 9+ دیگر آمار قهرمان لیگ هفتم فوتبال باشگاه‌های ایران بود.

سرخپوشان پایتخت که مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌آمدند لیگ هشتم را با افشین قطبی آغاز کردند، با افشین پیروانی ادامه دادند و با نلو وینگادا به پایان رساندند.


  
  

**** تیم فوتبال استقلال تهران به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت. ***

استقلال تهران که پیش از این در فصل 84-85 و با مربی‌گری امیر قلعه‌نویی به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافته بود، امروز با غلبه یک بر صفر بر پیام و با توجه به شکست ذوب‌آهن در برابر فولاد خوزستان به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دست یافت.

تک گل استقلال در دقیقه 42 توسط فابیو جانواریو به ثمر رسید.

استقلال در فصل‌های 80-81 و 82-83 مقام نایب قهرمانی را کسب کرده و در فصل 84-85 هم عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورده بود. با این قهرمانی استقلال در کنار پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین تیم رقابت‌های لیگ برتر دست پیدا کرد.

این دو تیم تا به حال دو بار عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست آورده‌اند و تیم‌های پاس، سپاهان، فولاد خوزستان و سایپا هم دیگر قهرمانان این مسابقات بوده‌اند.

هم‌چنین در پایان هشتمین دوره ی لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های استقلال تهران، ذوب‌آهن و مس کرمان سه سهمیه فصل‌ آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند و تیم‌های برق‌شیراز، داماش گیلان و پیام مشهد به لیگ دسته یک سقوط کردند.


  
  

پرونده ی هشتمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با قهرمانی استقلال تهران بسته شد.

با انجام هشت دیدار همزمان هفته‌ی سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران جام خلیج فارس به پایان رسید.

در حالی که ذوب آهن، صدرنشین رقابت‌ها در پایان هفته‌ی سی و سوم، دیدارش برابر فولاد خوزستان را با نتیجه ی 4 بر یک واگذار کرد، استقلال تهران در خانه‌ی پیام مشهد با تک گل جانواریو به پیروزی رسید تا جشن قهرمانی را در مشهد بر پا کند. مس کرمان هم با برد 4 بر صفر پیکان سومین نماینده‌ی فوتبال در فصل آینده ی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد.

سه تیم برق شیراز، داماش گیلان و پیام مشهد نیز راهی رقابت های لیگ دسته ی یک شدند.

نتیجه‌ی دیدارها:

سایپا صفر - صبا قم 2 (در حال برگزاری)

مس کرمان4 - پیکان قزوین صفر

سپاهان اصفهان صفر - مقاومت سپاسی شیراز صفر

ملوان بندرانزلی صفر - ابومسلم خراسان صفر

برق شیراز صفر - استقلال اهواز 3

پاس همدان 3 - داماش گیلان 3

پیام مشهد صفر - استقلال تهران یک

فولاد خوزستان 4 - ذوب آهن یک


  
  

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: عده‌ای دوست نداشتند استقلال این فصل قهرمان شود اما، امروز خدا به آنها می‌خندد.

امیر واعظی آشتیانی پس از قهرمانی استقلال در جمع خبرنگاران گفت: بعضی‌ها ابتدای فصل برای ما حاشیه ایجاد کردند و مانع قهرمانی استقلال می‌شدند اما، مشیت الهی این بود که امروز در جوار مرقد امام رضا (ع) استقلال قهرمان لیگ شود.

وی ادامه داد: امام رضا به ما کمک کرد که قهرمان شویم و به راستی وجود مرقد امام هشتم برای ایرانیان یک غنیمت و امتیاز است.

واعظی آشتیانی در رابطه با وضعیت امیر قلعه‌نویی برای فصل آینده گفت: امیر قلعه‌نویی در قلب من است و برای فصل آینده هم باید با هم بیشتر صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز را هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد و این قهرمانی بسیار دل چسب بود.

وی ادامه داد: علاوه بر یک خودرویی که بابت قهرمانی به بازیکنان استقلال قول داده بودیم، انصاری 100 میلیون پاداش دیگر هم اختصاص داد.


  
  

حسین کاظمی بعد از قهرمانی استقلال گفت: قهرمانی در لیگ هشتم حق ما بود.

هافبک تیم فوتبال استقلال تهران  اظهار کرد: شرایط استقلال در ابتدای فصل بسیار خوب بود و خوشحالم که مزد زحمات‌مان را گرفتیم.

وی در رابطه با بازی مقابل پیام خراسان گفت: بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. این بازی بیشتر از آنکه جنبه‌ی فنی داشته باشد از لحاظ روحی و روانی برای ما سخت بود.

وی این قهرمانی را به هواداران استقلال تقدیم کرد و گفت: خوشحالم که توانستیم دل این همه هوادار را شاد کنیم.

کاظمی در رابطه با وضعیتش برای فصل آینده نیز گفت: فصل آینده نیز در استقلال خواهم ماند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در مسابقات جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم همچنان با قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد.


  
  

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از قهرمانی تیمش گفت: قهرمانی ما نشان داد که فوتبال ایران پاک است.

امیر قلعه‌نویی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که امروز قهرمان شدیم و شرمنده‌ی هواداران نشدیم.

وی ادامه داد: از مجید جلالی خیلی تشکر می‌کنم. جلالی مرد است و خوزستان هم دیار مردان است که هشت سال برای کشور جنگیده است و ممنودار مردم خوزستان هم هستم که در این قهرمانی سهیم هستند.

قلعه‌نویی درخصوص بازی تیمش مقابل پیام گفت: بازی بسیار سخت بود و استرس و فشار زیادی بر روی ما بود و ما دائما با اهواز در ارتباط بودیم.

قلعه‌نویی با اشاره به موقعیت‌های زیاد گلزنی تیمش در این بازی گفت: استرس بسیار زیادی روی کادر فنی و بازیکنان تیم بود که این استرس زیاد مانع از به گل رسیدن تعداد زیادی از آنها شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص خراب کردن پنالتی توسط آرش برهانی نیز گفت: دیگر به آرش برهانی پنالتی نخواهم داد، دیگر برایش بس است.

سرمربی تیم استقلال تاکید کرد: از واعظی آشتیانی و مدیران باشگاه بسیار ممنونم زیرا که آنها در این فصل خیلی به استقلال کمک کردند و به خصوص واعظی آشتیانی که درس اخلاق و مدیریت را به من داد.

وی درخصوص اظهاراتش درمورد پیشنهادهای سرمربی‌گری اش گفت: این پیشنهاد یک و نیم میلیون دلاری که گفته بودم، مربوط به سه ماه پیش بود و من مربی‌ای نیستم که کار را نیمه کاره رها کنم و استقلال را در وسط فصل تنها بگذارم.


  
  

محرومیت یک ماهه داور بازی استقلال- پیروزی

 آلفونسو پرس بورول داور دیدار تیم های فوتبال رئال مادرید و اوساسونا به دلیل دو اشتباه بزرگ در این بازی ، به مدت یک ماه محروم و چهار هزار یورو جریمه شد.

به گزارش شبکه خبر ، آلفونسو پرس که یکی از بهترین و قاطع ترین داوران اسپانیا به شمار می رود و آبان ماه سال 1385 نیز در تهران قضاوت دیدار تیم های استقلال و پیروزی را بر عهده داشت ، یکشنبه گذشته دو خطای پنالتی بازیکنان رئال مادرید را در بازی با اوساسونا نادیده گرفت و باعث باخت 3-1 اوساسونا شد.

این امر شکایت مسئولان اوساسونا را در پی داشت که منجر به محکومیت پرس شد و او که قرار بود بازی امشب اسپانیول با بارسلونا را نیز قضاوت کند با یک ماه محرومیت از قضاوت و پرداخت چهار هزار یورو جریمه نقدی مواجه شد.

این داور 44 ساله جز داوران ممتاز فوتبال اسپانیا و متولد شهر مادرید است و سابقه قضاوت دیدارهای حساسی چون نبرد سنتی رئال مادرید و بارسلونا را نیز دارد اما دو خطای فاحش او در دیدار یکشنبه شب رئال مادرید و بارسلونا لطمه شدیدی به اعتبار حرفه ای او در آستانه بازنشستگی اش وارد کرد.

وی از جمله داورانی است که به قاطعیت و دوندگی زیاد مشهور است و به ندرت از کارت زرد استفاده می کند.


  

سپاهان را ببر، تا آرامش پیدا کنی !

بدون هیچ شکی بازی پرسپولیس و سپاهان حساس ترین بازی نیم فصل اول لیگ برتر است . سپاهانی که از 4 بازی خود و از 12 امتیاز ممکن فقط 2 امتیاز کسب کرده است در حالی به این بازی خواهد آمد که رقیبش از 4 بازی قبلی خود در لیگ برتر 8 امتیاز کسب کرده است که میانگین یک تیم قهرمان را دارد .

این بازی می تواند دو روی سکه برای پرسپولیس و قطبی داشته باشد . اگر پرسپولیس این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد که خود من با توجه به وضعیت فعلی سپاهان آن را بسیار محتمل می دانم خود را از این بحران بیرون کشیده و هم فاصله خود را با سپاهان بیشتر می کند و همچنین بحران را به اردوی سپاهان بفرستد .

اما اگر مغلوب سپاهان شود کار سخت می شود و شاید بیرون کشیدن تیم و آرامش بخشیدن به آن کاری سخت و غیرممکن شود . از این رو افشین قطبی اگر می خواهد پرسپولیس را به آرامش قبلی خود برساند می بایست حتما سپاهان را در اصفهان شکست دهد که با توجه به غیبت هادی عقیلی و عباس محمدی و محمود کریمی و نویدکیا و موجیری اصلا دوراز ذهن نیست .

متاسفانه طی این چند روزه بسیاری از مطبوعات سعی در بحرانی تر کردن و وخیم جلوه دادن اوضاع در باشگاه پرسپولیس بوده اند . تمام آنهایی که منتظر اولین شکست پرسپولیس بوده اند بلافاصله پس از شکست خوردن پرسپولیس از پاس عملیات خود برای تخریب قطبی و کاشانی آغاز کرده اند که بهترین راه برای غلبه بر آنان شکست دادن سپاهان است .

پرسپولیس در حال حاضر به آرامش نیاز دارد آرامشی که فقط و فقط با شکست سپاهان بدست می آید . آرامشی که فصول قبل نیز در همین برهه از زمان از تیم گرفته شد و موجب عدم موفقیت تیم شد . متاسفانه مسائلی که در فوتبال ایران اتفاق می افتد بی سابقه است هیچ کس به فاجعه ی شکست خوردن استقلال در مقابل بیش از سی هزار هوادارش آنهم در مقابل تیم هفدهم جدول هیچ اشاره ای نمی کند اما شکست خوردن پرسپولیس در جام حذفی مقابل تیم بسیار آماده ی پاس که به نظر من درحال حاضر در همدان قادر به شکست دادن هر تیمی است برای خیلی ها جذاب و پر بیننده می گراید .

درصورتی که اگر قرار به انتقادی باشد می بایست استقلال مورد شدیدترین آنها قرار گیرد که چرا در مقابل ذوب آهن آن بازی ضعیف را ارائه داد و با خوش شانسی در ضربات پنالتی پیروز شود . اما همانطوری که گفته شد در حال حاضر همه نتیجه گرا شده ایم و اصلا به کیفیت بازی یک تیم هیچ نگاهی نمی کنیم و فقط به نتیجه ای که آخر بازی روی اسکوربورد نقش می بندد می نگریم بدون اینکه توجه کنیم مثلا استقلال حریف پایین جدولیش را در ضربات پنالتی و آن هم فقط و فقط روی درخشش دروازه بانش شکست داده است .

پس پرسپولیس برای اینکه به روزهای خوب گذشته اش بازگردد باید و باید سپاهان را با هرکیفیتی در اصفهان شکست دهد تا شاید آقایان دست از انتقادهای بی رحمانه خود بردارند . این عادت ماست که موفق ها را تحقیر کنیم برای ما امثال برانکو هم زیاد است چه برسد به دنیزلی و قطبی و هان و ..... 

تا به حال هیچ فکر کرده اید چرا مربیان بزرگ به ایران که از نظر فوتبال جزو سه تیم برتر آسیا است نمی آیند اما به فرض در کشورهایی چون امارات یا قطر فعالیت می کنند ؟ از دید من این موضوع به پول و امکانات نیز برنمی گردد جوی که در فوتبال ما موج می زند بسیار آلوده است . ما نمی خواهیم از سنت خود خارج شویم نمی خواهیم قبول کنیم که دیگر با مکتب فوتبال علی اصغری موفق نمی شویم .

سوال من این است . آقای ابراهیمی که از پرسپولیس انتقاد می کنید در این چند ساله که فوتبال پیشرفت کرده شما چه گلی برسر فوتبال ما زده اید ؟ جالب اینجاست از ایشان حتی علی پروین نیز به عنوان دستیار چندم سرمربی در استیل آذین استفاده نکرد اما او به خود چنین اجازه ای می دهد که از صدرنشین لیگ به این راحتی انتقاد کند .


  
  

گروه بازی های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2010 در قاره اروپا

گروه بندی مرحله سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره سبز به شکل زیر مشخص شد:
گروه 1: مالت، آلبانی، مجارستان، دانمارک، سوئد و پرتغال
گروه 2: لوکزامبورگ، لتونی، مولداوی، سوئیس، رژیم اشغالگر قدس و یونان
گروه 3: سن مارینو، اسلونی، اسلواکی، ایرلند شمالی، لهستان و جمهوری چک
گروه 4: لیختن اشتاین، آذربایجان، ولز، فنلاند، روسیه و آلمان
گروه 5: استونی، ارمنستان، بوسنی، بلژیک، ترکیه و اسپانیا
گروه 6: آندورا، قزاقستان، بلاروس، اوکراین، انگلستان و کرواسی
گروه 7: جزایر فارو، اتریش، لیتوانی، صربستان، رومانی و فرانسه
گروه 8: مونته نگرو، گرجستان، قبرس، جمهوری ایرلند، بلغارستان و ایتالیا
گروه 9: ایسلند، مقدونیه، نروژ، اسکاتلند و هلند( مسابقات این گروه با حضور پنج تیم برگزار می شود)
طبق برنامه ریزی انجام شده، تیمهای اول گروه های 9 گانه بصورت مستقیم به جام جهانی صعود می کنند و به غیر از گروه 9 که 4 تیمی است، 8 تیم برتر گروه های دیگر برای انتخاب 4 تیم دیگر قاره اروپا، رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت


86/9/27::: 3:39 ع
نظر()
  
  

قوانین و مقررات هندبال

زمین بازی :

1)محوطه ای است به شکل مستطیل که طول آن 40متر و عرض آن 20 متر می باشد . این زمین دارای دو محوطه دروازه (قانون 1:4 و قانون 6 )و یک محوطه بازی است .دو خط بلند طولی را خطوط کناری و خطوط کوتاه انتهایی را خط دروازه (بین دو پایه دروازه )یا خط بیرونی دروازه (دو طرف دروازه )می نامند .زمین بازی حداقل باید در طول خطوط کناری یک متر و در پشت خط بیرونی دروازه 2 متر حریم داشته باشد . وضعیت زمین بازی نباید به صورتی تغییر یابد که باعث کسب آوانتاژیکی از تیم ها شود .

2)در وسط هر خط دروازه یک دروازه قرار میگیرد دروازه ها باید به خوبی در زمین یا دیوار پشت ان نصب شده باشند .ابعاد داخلی هر دروازه 2 متر ارتفاع و 3 متر طول دارد .هر دروازه دارای 2 پایه است که به وسیله  یک تیر افقی به یکدیگر متصل می شوند.لبه پشتی پایه ها با لبه بیرونی خط دروازه منطبق است پایه ها و قطعه افقی بالای آنها  باید مقطعی به ابعاد 8 سانتیمتر داشته باشد . سه بخش دروازه که از داخل زمین نمایان است باید سطوح آن با دو رنگ متفاوت که ضمنا ً با زمینه پشت دروازه اختلاف واضح داشته باشد رنگ آمیزی شود .

دروازه ها باید مجحز به تور باشد به نحوی که توپ پرتاب شده به دروازه به سرعت از آن خارج نشود .

3)کلیه خطوط زمین جزء قسمتی از منطقه ایست که آن را محدود می کند .خط دروازه ها ما بین دو پایه دروازه 8 سانتیمتر و ما بقی خطوط 5 سانتیمتر پهنا دارد . خطوط بین دو منطقه مجاور را می توان به وسیله ی رنگی متفاوت از کفپوش مجاور آن منطقه جایگزین نمود .

4)در مقابل هر دروازه یک محوطه دروازه قرار دارد محوطه دروازه به وسیله خط دروازه محدود و معین می شود (خط شش متر )که به شرح ذیل رسم میگردد :

یک خط به طول سه متر و به فاصله شش متر موازی و قرینه با خط دروازه در داخل زمین کشیده می شود.(از لبه عقبی خط دروازه تا لبه جلو ئی خط محوطه در وازه )و این خط از هرطرف با یک ربع دایره به شعاع شش متر (به مرکز زاویه عقب داخلی پایه های دروازه ) به خط بیرونی دروازه متصل می شود.

5) خط پرتاب آزاد ( نه متر ) یک خط منقطع است که طول هر نقطه و فاصله بین قطعات 15 سانتیمتر است .این خط به فاصله سه متر و موازی با خط منطقه دروازه رسم می شود .

6)خط 7 متر یک متر طول دارد و موازی با خط دروازه کشیده می شود . فاصله این خط با لبه پشتی خط دروازه 7 متر است و دقیقا در مرکز و مقابل دروازه کشیده می شود.

7)خط محدودیت دروازه بان (4متر )به طول 15 سانتیمتر و موازی با خط دروازه کشیده میشود . فاصله این خط با لبه ی پشتی  خط دروازه 4 متر و دقیقا در مرکز و مقابل دروازه قرار دارد  .

8)خط وسط زمین نقاط مرکزی دو خط کناری را به یکدیگر متصل می نماید .

9)خط منطقه تعویض(بخشی از خط کناری )برای هر تیم به فاصله  5/4 متر از خط  وسط تعیین شده است .نقطه انتهایی خط منطقه تعویض به وسله خطی موازی با خط وسط و به طول 15 سانتیمتر به سمت داخل  خط کناری و 15 سانتیمتر به سمت خارج خط کناری مشخص می گردد.

با زیکنان :

هر تیم شامل 12 بازیکن می بیاشد که از این 12 نفر هفت نفر داخل زمین هستند پنج نفر ذخیره می باشند .از هفت نفر بازیکنان اصلی یک نفر به عنوان دروازه بان معرفی می شود . هر تیم بایستی حداقل 5 بازیکن داخل زمین داشته باشد تا بازی شروع شود .

برای مینی هندبال در آموزش و پرورش تیم شامل 10 نفر بازیکن می باشد که از این 10 نفر شش نفر داخل زمین بعنوان بازیکن اصلی قرار می گیرند چهار نفر ذخیره محسوب می شوند.

وقت بازی علامت پایانی و تایم اوت :

1)وقت عادی بازی برای تمامی تیمهائی که 16 سال به بالا دارند در دو نیمه و هر نیمه به مدت 30 دقیقه است که در بین آن 10 دقیقه استراحت داده میشود .

وقت عادی بازی برای تیم های جوان دو زمان 25 دقیقه ای برای گروه سنی 12 تا 16 سال و دو وقت 20 دقیقه ای برای گروه سنی 8 تا 12 سال می باشد . در هر دو موارد زمان استراحت 10 د قیقه می باشد .

2) چنانچه مسابقاتی که برنده آن باید معلوم شود در پایان  وقت عادی مساوی تمام شود پس از پنج دقیقه استراحت  بازی در وقت اضافی ادامه خواهد یافت وقت اضافی شامل دو 5 دقیقه ای همراه با یک دقیقه استراحت در بین دو نیمه خواهد بود .در صورتی که مسابقه همچنان مساوی باشد برنده به وسیله مقررات خاص همان مسابقات تعیین خواهد شد .

توپ :

1)     توپ به شکل کروی و جنس آن از چرم و مواد مصنوعی است سطح توپ نباید براق و لغزنده باشد .

2)     اندازه توپ شامل محیط و وزن در رده های مختلف تیمی به صورت متفاوت به شرح ذیل می باشد .

محیط 60 -58 سانتیمتر و وزن 475 – 425 گرم (اندازه سه فدراسیون جهانی هندبال )برای مردان و جوانان (بالای 16 سال )

محیط 56 – 54 سانتی متر و وزن 375 – 325  گرم ( اندازه دو  فدراسیون جهانی هندبال ) برای زنان  و دختران جوان (بالای 14 سال )و پسران جوان 12 – 16 سال

محیط 52 -50 سانتی متر و وزن 330 – 290 گرم ( اندازه یک فدراسیون جهانی هندبال )برای دختران جوان (14 – 8 سال )و پسران جوان (12 – 8 )

تایم اوت:

در ارتباط با تایم اوت داوران بوسیله علامت دست به وقت نگه دلر اعلام خواهند کرد چه زمانی بازی متوقف و چه زمانی بازی مجددا شروع می شود .

توقف وقت بازی به وسیله سه سوت کوتاه و علامت دست به وقت نگه دار اطلاع داده خواهد شد . پس از تایم اوت همواره باید شروع مجدد بازی بوسیله سوت اعلام شود .

هر تیم مجاز به استفاده از یک دقیقه تایم اوت تیمی در هر نیمه از وقت معمول بازی می باشد .

  تغذیه خوب برای ورزشکاران:

وقتی که زمان غذا خوردن برای تمرین ورزشی فرا می رسد توجه به چند نکته جهت برنامه ریزی غذایی ضروری به نظر می رسد. کربوهیدرات، چربی و پروتئین همه در تهیه سوختی که برای ماهیچه های فعال لازم است سهم دارند هر گرم کربوهیدرات و پروتئین  4کالری و هر گرم چربی  9  کالری را تامین نموده ، همه مواد غذایی به شکل آدنوزین تری فسفات  ATP به انرژی تبدیل می شوند. هر ماده غذایی خصوصیات منحصر به فردی دارد که تعیین می کند چگونه به انرژی تبدیل شود. کربوهیدرات سوخت اصلی غذایی است که تمرینات متوسط نسبتا" شدید را سوخت رسانی می کند. در حالی که چربی برای تمرین با شدت طولانی مدت، سوخت رسانی می کند. پروتئینها عموما" برای حمایت و ترمیم بافتهای بدن استفاده می شوند و بطور معمول برای فعالیت توان عضلانی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

چون بدن به آسانی نمی تواند  ATP ذخیره می کند ‌( و هر چه ذخیره می کند در مدت چند ثانیه به تمامی مصرف می شود ) ضروری است هنگام تمرین بطور مداوم  ATP ساخته شود  .

3  راه اصلی برای تبدیل مواد غذایی به  ATP وجود دارد و این شدت و مدت تمرین است که تعیین می کند کدام روش استفاده شود  :

راه اول فقط انرژی را برای حدود  10  ثانیه تامین می کند ، و برای تمرینهای انفجاری کوتاه مدت استفاده می شود ، مثل دو سرعت  100  متر ، بعد از این برای تولید  ATP از متابولیسم هوازی و یا غیر هوازی استفاده می شود. تفاوت اصلی میان سوخت و ساز هوازی و بی هوازی حضور اکسیژن در تولید  ATP است  .

سوخت و ساز هوازی برای تبدیل مواد غذایی ( کربوهیدرات – چربها- پروتئینها ) به  ATP نیاز به اکسیژن دارد . سوخت و ساز هوازی عمدتا" در خلال فعالیتهای استقامتی استفاده می شود  .

سوخت و ساز بی هوازی ( گلیکولیز ) تنها از کربو هیدراتها و در حضور اسید لاکتیک که یک محصول فرعی است  ATP تولید می کند. هنگامی که اسید لاکتیک در عضله تشکیل می شود موجب ناراحتی بدنی و درد شده که این امر اجرای فعالیت را محدود می کند  .

سوخت و ساز بی هوازی قبل از اینکه تشکیل اسید لاکتیک به حد آستانه رسیده و درد و سوزش و خستگی عضله حفظ شدت تمرین را غیر ممکن سازد ، انرژی لازم را برای انفجارهای کوتاه و شدید که بیش از چند دقیقه طول نمکشد. تولید می نماید.

در خلال تمرین ورزشکار در میان این راههای سوخت و ساز حرکت می کند وقتی که تمرین شروع شد، ATP توسط سوخت و ساز بی هوازی تولید می شود . با افزایش تنفس و ضربان قلب اکسیژن بیشتری بوجود می آید و سوخت و ساز هوازی شروع شده ادامه پیدا می کند تا اینکه به حداکثر اکسیژن مصرفی برسد . اگر حداکثر اکسیژن مصرفی پیش رود بدن نمی تواند به سرعت اکسیژن کافی را جهت  ATP بوجود آورد و در نتیجه دوباره سوخت و ساز بی هوازی شروع می شود. از آنجائیکه این سیتم کم دوام است و سطوح اسید لاکتیک افزایش می یابد شدت نمی تواند حفظ شود و ورزشکار احتیاج به کاهش شدت خواهد داشت تا بتواند اسید لاکتیک تشکیل شده را بر طرف کند  .

زمان غذا خوردن به اندازه موادی که می خورید دارای اهمیت است  :

بر اساس تعریف  IDEA تغذیه خوب ، چیزی فراتر از مواردی است که مصرف می کنید. زمان مصرف تغذیه نیز به همان اندازه مهم است . تحقیقات جدید نشان می دهد که آنچه ورزشکاران قبل از تمرین در طول تمرین و بعد از تمرین می خورند تفاوت بارزی در اجرای تمرین و برگشت به حالت اولیه آنها به وجود می آورد.

نکات جالب  :

اطلاعات کلیدی که مابین کارشناسان اعضای کمیته و سخنرانان  IDEA مشترک است عبارتند از  :

- ترکیبات مواد غذایی ایده آل که در ساعات مطلوب مصرف می شود میزان اجرای فعالیت ورزشی و بازگشت به حال اولیه را افزایش می دهد.

- ترکیب کربو هیدرات ها و پروتئین ها در زمان مناسب سطح تمرین ورزشی را بهبود می بخشد  .

- تنظیم زمان مصرف مواد غذایی صرفا" به ورزشکاران اختصاص ندارد. این تدابیر می تواند برای افرادیکه روزانه ورزش می کنند ، نیز مفید باشد.

- افزایش میزان دریافتی روزانه کلسیم در رژیم غذایی، یک روش جدید جهت مبارزه با بیماری همه گیر چاقی است


  
  
<      1   2   3   4      >