روانشناسی آوا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از روی دوستی نگریستن به چهره دانشمند عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
طبس مسینا ، سیل ، مقالات کامپیوتری ، ویندوز ، قیصر امین پور ، عشق ، عکس ، فوتسال ، فرش ، مادرزن ، شعر ، شهادت ، بیرجند ، آرمیون ، ترجمه ، ترجمه انگلیسی ، ترجمه فارسی ، تغذیه ، تلاشگران ، چشم ، چله ، حاج علی جان ، حاملگی ، حجاج ، خانوار ، خداوند ، خط ، خوسف ، داماد ، داور ، دختر ، درمان علایم ، درمیان ، دستگاه قضایی ، دکتر شریعتی ، دلتنگی ، دیر شکوفایی زبان ، ذهن ، رشد ، رمضان ، روانگردان ، ریه ، زارع ، زخم زبان ، زعفران ، زمستان ، سالن ورزشی وحدت طبس مسینا ، سرطان ، سرطان بینی ، سن ازدواج ، سنتوری ، سولفور ، سیر ، سیگار ، آسیاب جان محمد ، آل عمران ، آلعمران ، آمار ، آنفولانزای پرندگان ، آیدی ، اختلال یادگیری ، اختلالات زبانی ، ازدواج ، ازدواج هوشیارانه ، اس ام اس ، اس ام اس با ترجمه ، استقلال ، اسکرین سیور ، اسلام ، اصغری ، اطلاع رسانی ، انتخابات ریاست جمهوری ، اوتیسم ، ایرانیان باستان ، باران ، باطری ، بهار ، بیجار ، بیش فعالی ، بیماری ، پارکینسون ، پدر ، پرستش ، پسر ، پویا ، پیتزا ، پیتزاء سبزیجات ، پیتزای سبزی ، پیروزی ، تاریحچه فرش ایران ، تالاسمی ، تخریب ، شهر طبس مسینا ، طاووس ، طبیعت ، عارفانه ، عزت ، عشایر ، مجلس ، فرماندار ، قالیچه ، قرآن کریم ، قضاوت ، قلب ، عناب ، عید قربان ، فارسی کردن اعداد در ورد ، فاطمه نظری ، فجر ، عشقی نژاد ، عصب شناختی ، 13 آبان ، Truth حقیقت Trust اعتماد Trash آشغال Thrush برفک دهان ، آبی آرام ، کارت گرافیک ، کامژیوتر ، کردستان ، کشیدن حروف ، کلیه ، کوچ ، کوچه های خراسان ، کودکان عقب مانده ذهنی ، گاز ، گزیک ، گفتگو با خدا ، گل کلم ، گلبولهای قرمز ، گلدون ، گلو ، گیاه ، لب تاب ، لوزالمعده ، یلدا ، یونانی ، مقدسات ، مهارتهای ادراکی در کودکان ، موسیقی درمانی ، میخ ، میرمحرابی ، ناحیه حرکتی تکلم : یا برکا ، نارساخوانی ، نقاشی ، نوروپسیکولوژی ، نوروز ، هفته های اول بارداری ، هنر درمانی ، وحدت ، وحید شمسایی ، وقت زیارت ، ویتامینها ، ویرانی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :6
کل بازدید :709781
تعداد کل یاداشته ها : 1346
103/1/28
3:11 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلمان هدایت[300]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

                                                                                         ادامه مطلب...


  
  

                                                                                                                              ادامه مطلب...

  
  
با کودکان چگونه رفتارکنیم؟                                                                                         ادامه مطلب...

  
  

                                                                                   ادامه مطلب...


  
  

                                                                                                                             ادامه مطلب...


  
  




تجمع آمریکایی‌ها مقابل کاخ‌سفید در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها

خبرگزاری فارس: مردم آمریکا هم‌اکنون برای برگزاری تظاهرات علیه جنایت صهیونیست‌ها علیه کاروان امدادرسان غزه، مقابل کاخ سفید تجمع می‌کنند.




به گزارش خبرنگار فارس از واشنگتن، مردم آمریکا در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها در آبهای بین‌المللی علیه کاروان امدادرسان به غزه هم اکنون در حال تجمع در مقابل کاخ سفید در واشنگتن هستند.
تظاهرات در آمریکا در اکثر شهرهای این کشور از جمله شهرهای واشنگتن، نیویورک، لس‌آنجلس، شیکاگو، بوستون، سانفرانسیسکو و میامی برگزار می‌شوند.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.


89/3/11::: 11:13 ع
نظر()
  
  


یام رهبر انقلاب در پی جنایت جدید صهیونیست‌ها؛

جنایت اخیر نشان داد صهیونیزم چهره‌ خشن‌تری از فاشیزم است

رهبر معظم انقلاب درپی حمله‌ جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به کاروان دریایی امدادی و بشردوستانه عازم غزه، پیامی صادر کردند.




 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی حمله‌ جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به کاروان دریایی امدادی و بشردوستانه عازم غزه، پیامی صادر کردند که متن کامل این پیام به شرح زیر است.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حمله‌ جنایتکارانه و قساوت‌آمیز رژیم صهیونیستی به کاروان دریایی امدادی و بشردوستانه، حلقه‌ دیگری از زنجیره‌ جنایت‌های بزرگی است که آن حکومت شریر و خبیث، هفتمین دهه حیات ننگین خود را با آن انباشته است، این نمونه‌ای است از رفتار گستاخانه و بی‌رحمانه‌ای که مسلمانان در این منطقه و بخصوص در سرزمین مظلوم فلسطین ده‌ها سال است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
این بار این کاروان، اسلامی یا عربی نبود، بلکه افکار عمومی و وجدان‌های بشری از سراسر جهان را نمایندگی می‌کرد؛ این حمله‌ جنایت‌بار باید برای همه مدلّل کرده باشد که صهیونیزم، چهره‌ جدید و خشن‌تری از فاشیزم است که این بار از سوی دولت‌های مدّعی آزادی و حقوق بشر و بیش از همه دولت ایالات متحده آمریکا حمایت و کمک می‌شود.
آمریکا و انگلیس، فرانسه و دیگر دولت‌های اروپایی که از این جانیان بالفطره، حمایت سیاسی و رسانه‌ای و نظامی و اقتصادی کرده و همواره پشت سر فاجعه‌آفرینی‌های آنان ایستاده‌اند، جداً باید پاسخگو باشند.
وجدان‌های بیدار در سراسر جهان باید جداً بیندیشند که بشریت امروز با چه پدیده‌ خطرناکی در منطقه‌ حساس خاورمیانه روبرو است؟ چه رژیم سفاک و گستاخ و دیوانه‌ای امروز بر کشور غصب شده‌ فلسطین و مردم مظلوم و داغدیده‌ آن تحکّم می‌کند؛ سه سال محاصره‌ غذایی و دارویی و حیاتی یک و نیم میلیون زن و مرد و کودک در غزه، به چه معنی است؛ کشتار و حبس و شکنجه‌ روزانه‌ جوانان در غزه و ساحل غربی چگونه قابل فهم است.
فلسطین، دیگر نه مسأله‌ای عربی و حتی نه فقط مسأله‌ای اسلامی، بلکه مهمترین مسأله حقوق بشری جهان معاصر است.
کار نمادین و درخشان اعزام کاروان دریایی به غزه، باید در ده‌ها شکل و شیوه‌ دیگر بارها و بارها تکرار شود. حکومت سفاک صهیونیست و حامیان آن بویژه آمریکا و انگلیس باید قدرت شکست‌ناپذیر عزم و بیداری وجدان عمومی جهان را در برابر خود ببینند و حسّ کنند.
دولت‌های عربی در معرض آزمونی دشوار قرار گرفته‌اند.
ملت‌های بیدار عرب از آنان اقدامی قاطع و جازم مطالبه می‌کنند. کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌ عرب نباید به کمتر از برداشتن کامل محاصره‌ غزه و توقف کامل دست‌اندازی به خانه‌ها و سرزمین‌های فلسطینی در کرانه‌ غربی و محاکمه‌ جنایتکارانی چون نتانیاهو و ایهود باراک قانع شوند.
ملت مجاهد فلسطین و مردم و دولت مردمی غزه نیز بدانند که دشمن خبیث آنان اکنون از همیشه ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر است. جنایت دریایی روز دوشنبه نه نشانه‌ قدرت، که نشان درماندگی و سراسیمگی رژیم غاصب است.
سنت الهی بر این جاری شده که ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به دست خویش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزدیکتر کنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزه در سال‌های پیش، از جمله‌ همین اقدام‌های دیوانه‌وار بود که تروریست‌های اریکه‌نشین صهیونیست را به دره سقوط نهایی نزدیکتر کرد.حمله به کاروان امدادی بین‌المللی در آب‌های مدیترانه نیز اقدام ابلهانه‌ دیگری از همان قبیل است.
برادران و خواهران فلسطینی! به خداوند حکیم و قدیر اعتماد کنید، قدرت خود را باور کنید و بر آن بیفزایید و به پیروزی نهایی یقین داشته باشید. و بدانید که: وَلَیَنصُرَنَّ اللَّـهُ مَنْ یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.
سید علی خامنه‌ای


  
  



شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در فراخوان سراسری اعلام کرد؛

تظاهرات سراسری ضد صهیونیستی امت حزب‌الله پس از نماز جمعه این هفته

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم امت حزب‌الله ایران اسلامی خواست جمعه چهاردهم خرداد پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه در تظاهرات ضدصهیونیستی یکپارچه در سراسر میهن اسلامی شرکت کنند.




 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی خواست تا در روز جمعه چهاردهم خرداد پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه با حضور گسترده خود در تظاهرات ضدصهیونیستی یکپارچه در سراسر میهن اسلامی حمله جنایتکارانه و قساوت‌آمیز رژیم منحوس صهیونیست به کاروان دریایی بشردوستانه را محکوم نموده و همگام و یکصدا با سایر آزادگان جهان قدرت شکست‌ناپذیر عزم ملت‌های مسلمان را اثبات و انزجار و نفرت افکار عمومی جهان از رژیم سفاک و خبیث صهیونیست را به مدعیان حقوق بشر اعلام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: در آستانه‌ی برگزاری مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر و فرزانه انقلاب اسلامی و بزرگداشت قیام خونین یوم‌ا... پانزدهم خرداد؛ رژیم سفاک و خبیث صهیونیسیتی در اقدام هولناک و تروریستی به کاروان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه‌ی آزادی در سواحل غزه حمله نموده و با کشته و مجروح ساختن جمع زیادی از فعالان حقوق بشر و مردم امدادرسان، جنایت جدیدی را در پرونده‌ی سیاه خود ثبت نموده و موج خروشان خشم و نفرت و انزجار عمومی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و وجدان‌های بیدار را برانگیخت.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:این حمله دمنشانه رژیم شرور و خبیث صهیونیست نقاب از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر کنار زده و چهره پلید‌تر از فاشیزم آنان را به جهانیان نشان داد.حملات ضدبشری و دیوانه‌وار رژیم سفاک و گستاخ صهیونیست نشان از استیصال و درماندگی آن رژیم در برابر قدرت سلاح ایمان و مقاومت و پایداری اسلامی و نشانه‌ای از افول هیمنه پوشالی مزدوران جنایت‌کار مدعی حقوق بشر است و این نیست جز تحقق سنت و وعده الهی از بین رفتن ظالمان توسط خودشان.
این اطلاعیه می‌افزاید:سکوت سرد و مرگبار امپراطوری رسانه‌های غرب و تلاش محافل خبری وابسته به کمپانی‌های صهیونیستی در انتشار محدود و جانبدارانه این حادثه‌ی تأسف‌بار و اعتراضات گسترده‌ی مردمی در اقصی نقاط جهان، بیانگر ترس و وحشت حاکم بر تل‌آویو و سران منفور و مطرود آن نسبت به تبعات جنایت‌آفرینی علیه مردمان و امدادرسانان و فعالان حقوق بشر است.
در قسمت دیگری از این اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با فراخوان عمومی از ملل آزاده، حق‌طلب و منصف جهان، سازمان‌های بین‌المللی و مدافع حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌ی عرب خواست برای اعتراض همه جانبه، محکومیت شدید و خاتمه دادن به این قبیل اقدامات وحشیانه‌ی تروریست با قطع تعاملات دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی با این رژیم تا رفع کامل محاصره‌ی غزه و سرزمین‌های اشغالی برای دفاع واقعی از حقوق بشر و رهایی ملت تحت ستم فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی ظرفیت‌سازی کنند.
در پایان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با دعوت از امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی، از آحاد و اقشار و اصناف مختلف مردم و تمامی گروه‌های وفادار به آرمان قدس شریف خواست تا با حضور پرشور و گسترده، مستحکم و انقلابی در مراسم تظاهرات ضد صهیونیستی روز جمعه در سراسر کشور، طنین خشم‌ و انزجار و نفرت ملی خود را به گوش جهانیان برسانند و نابودی اسرائیل را فریاد زنند و قدرت شکست‌ناپذیر ایمان و عزم و بیداری مسلمانان را به رخ جهانیان بکشانند.


  
  


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ کَفَرُواْ وَقَالُواْ لإِخْوَانِهِمْ إِذَا ضَرَبُواْ فِی الأَرْضِ

 أَوْ کَانُواْ غُزًّى لَّوْ کَانُواْ عِندَنَا مَا مَاتُواْ وَمَا قُتِلُواْ لِیَجْعَلَ اللّهُ ذَلِکَ حَسْرَةً فِی قُلُوبِهِمْ 

وَاللّهُ یُحْیِی وَیُمِیتُ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ




آیه 156) :اى کسانى که ایمان آورده‏اید! همانند کافران نباشید که چون برادرانشان 

به مسافرتى مى‏روند ، یا در جنگ شرکت مى‏کنند 

(و از دنیا مى‏روند و یا کشته مى‏شوند)، مى‏گویند: «اگر آنها نزد ما بودند، 

نمى‏مردند و کشته نمى‏شدند!» (شما از این گونه سخنان نگویید،)

 تا خدا این حسرت را بر دل آنها [= کافران‏] بگذارد. خداوند، زنده مى‏کند و مى‏میراند؛ 

(و زندگى و مرگ، به دست اوست؛) و خدا به آنچه انجام مى‏دهید، بیناست .



وَلَئِن قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللّهِ وَرَحْمَةٌ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ



آیه 158) :اگر هم در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، (زیان نکرده‏اید؛ زیرا)

 آمرزش و رحمت خدا، از تمام آنچه آنها (در طول عمر خود،) جمع آورى میکنند، بهتر است!

 

وَلَئِن مُّتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لإِلَى الله تُحْشَرُونَ


آیه 159) :و اگر بمیرید یا کشته شوید، به سوى خدا محشور مى‏شوید

(بنابراین، فانى نمى‏شوید که از فنا، وحشت داشته باشید.)


قسمتی از آیه 154) :(ای رسول)بگو: «همه کارها (و پیروزیها) به دست خداست!» 

آنها در دل خود، چیز را پنهان مى‏دارند که براى تو آشکار نمى‏سازند؛ 


مى‏گویند: «اگر ما سهمى از پیروزى داشتیم، در این جا کشته نمى‏شدیم!» 


بگو: «اگر هم در خانه‏هاى خود بودید، آنهایى که کشته‏شدن

بر آنها مقرر شده بود، قطعاً به سوى آرامگاه‏هاى خود، 

بیرون مى‏آمدند (و آنها را به قتل مى‏رساندند).



و اینها براى این است که خداوند، آنچه در سینه‏هایتان پنهان دارید، بیازماید؛

و آنچه را در دلهاى شما (از ایمان) است، خالص گرداند؛ و خداوند از آنچه در درون 

سینه‏هاست، با خبر است.


نکته ها


خداوند با بیان دو نکته، به شایعات دلسرد کننده‏ى منافقان که در آیه‏ى قبل 

مطرح شد پاسخ مى‏دهد:

 

دشمن در لباس دلسوزى و حسرت، سمپاشى مى‏کند.


مرگ وحیات بدست اوست. جبهه نرفتن، طول عمر را کم نمى‏کند


کسى که در راه خدا گام بردارد، بمیرد یا شهید شود، برنده است

زیرا او عمر داده، ولى مغفرت و رحمت گرفته است، پس چیزى را نباخته است


مرگ و شهادت در راه خدا، از همه‏ى دنیا و جمع کردنى‏هاى 

آن بهتر است * کسی که زندگی مادی هدف اوست ُ 

مرگ و شهادت را خسارت می داند!!!


  


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ کَفَرُواْ وَقَالُواْ لإِخْوَانِهِمْ إِذَا ضَرَبُواْ فِی الأَرْضِ

 أَوْ کَانُواْ غُزًّى لَّوْ کَانُواْ عِندَنَا مَا مَاتُواْ وَمَا قُتِلُواْ لِیَجْعَلَ اللّهُ ذَلِکَ حَسْرَةً فِی قُلُوبِهِمْ 

وَاللّهُ یُحْیِی وَیُمِیتُ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ




آیه 156) :اى کسانى که ایمان آورده‏اید! همانند کافران نباشید که چون برادرانشان 

به مسافرتى مى‏روند ، یا در جنگ شرکت مى‏کنند 

(و از دنیا مى‏روند و یا کشته مى‏شوند)، مى‏گویند: «اگر آنها نزد ما بودند، 

نمى‏مردند و کشته نمى‏شدند!» (شما از این گونه سخنان نگویید،)

 تا خدا این حسرت را بر دل آنها [= کافران‏] بگذارد. خداوند، زنده مى‏کند و مى‏میراند؛ 

(و زندگى و مرگ، به دست اوست؛) و خدا به آنچه انجام مى‏دهید، بیناست .



وَلَئِن قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللّهِ وَرَحْمَةٌ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ



آیه 158) :اگر هم در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، (زیان نکرده‏اید؛ زیرا)

 آمرزش و رحمت خدا، از تمام آنچه آنها (در طول عمر خود،) جمع آورى میکنند، بهتر است!

 

وَلَئِن مُّتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لإِلَى الله تُحْشَرُونَ


آیه 159) :و اگر بمیرید یا کشته شوید، به سوى خدا محشور مى‏شوید

(بنابراین، فانى نمى‏شوید که از فنا، وحشت داشته باشید.)


قسمتی از آیه 154) :(ای رسول)بگو: «همه کارها (و پیروزیها) به دست خداست!» 

آنها در دل خود، چیز را پنهان مى‏دارند که براى تو آشکار نمى‏سازند؛ 


مى‏گویند: «اگر ما سهمى از پیروزى داشتیم، در این جا کشته نمى‏شدیم!» 


بگو: «اگر هم در خانه‏هاى خود بودید، آنهایى که کشته‏شدن

بر آنها مقرر شده بود، قطعاً به سوى آرامگاه‏هاى خود، 

بیرون مى‏آمدند (و آنها را به قتل مى‏رساندند).



و اینها براى این است که خداوند، آنچه در سینه‏هایتان پنهان دارید، بیازماید؛

و آنچه را در دلهاى شما (از ایمان) است، خالص گرداند؛ و خداوند از آنچه در درون 

سینه‏هاست، با خبر است.


نکته ها


خداوند با بیان دو نکته، به شایعات دلسرد کننده‏ى منافقان که در آیه‏ى قبل 

مطرح شد پاسخ مى‏دهد:

 

دشمن در لباس دلسوزى و حسرت، سمپاشى مى‏کند.


مرگ وحیات بدست اوست. جبهه نرفتن، طول عمر را کم نمى‏کند


کسى که در راه خدا گام بردارد، بمیرد یا شهید شود، برنده است

زیرا او عمر داده، ولى مغفرت و رحمت گرفته است، پس چیزى را نباخته است


مرگ و شهادت در راه خدا، از همه‏ى دنیا و جمع کردنى‏هاى 

آن بهتر است * کسی که زندگی مادی هدف اوست ُ 

مرگ و شهادت را خسارت می داند!!!


  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >